Hvad kan du ikke fordi du er overvægtig...som du gerne ville?
Du læser en tråd i debat > off topiccalcit
re: Hvad kan du ikke fordi du er overvægtig...som du gerne ville?
Det vigtigste for mig er at bevare min gangfunktion og skåne mine led....og det er gået rigtig godt i år....
13 år20. september 2011 kl. 22:25
silvercocker
I efteråret af 1. g var vi i gymnstik tre gange ude og sejle i kajak. Selv dengang måtte jeg vride mig ned i kajakken, men nøj hvor var det sjovt. Nu bor jeg ved en fjord, og der er en roklub der med kajakker stående udenfor. Så jeg står og kigger længselsfuldt hen over fjorden på de knaldrøde bananbåde og drømmer om at kunne sætte mig ned i sådan en. Om jeg nogensinde får det gjort, altså sat mig ned i en kajak og så ud på de danske fjorde... det ved jeg ikke. Men det skal i hvert fald ikke være min omkreds der sætter en stopper for det hvis jeg får muligheden.
Calcit, at bevare og måske forbedre gangfunktionen er også et af mine mål. Og vægttab vil helt klart hjælpe, men det vil ikke fjerne den medfødte ustabilitet, de skæve og krumme fødder, så smerter og perioder med nedsat gangfunktion vil fortsat forekomme. Forhåbentlig bliver det bare aldrig så slemt som det har været.
Calcit, at bevare og måske forbedre gangfunktionen er også et af mine mål. Og vægttab vil helt klart hjælpe, men det vil ikke fjerne den medfødte ustabilitet, de skæve og krumme fødder, så smerter og perioder med nedsat gangfunktion vil fortsat forekomme. Forhåbentlig bliver det bare aldrig så slemt som det har været.
13 år21. september 2011 kl. 10:35
calcit
apropo omkreds så skulle jeg i en scanner for et par år siden...og der var godt nok ikke meget plads at bevæge sig på ca 5 cm til alle sider.....tankevækkende...
13 år21. september 2011 kl. 14:03
tynd74
da jeg var størst kunne jeg næsten ikke klemme mig ned i tandlæge stolen og jeg nyder nu at der er masser af plads.
og at jeg i det hele taget har nemmere ved at bevæge mig og at gå op af trapper og knap så ondt i lænden og ben :O) så jeg vil altid vedligeholde vægten ;-)
lise
og at jeg i det hele taget har nemmere ved at bevæge mig og at gå op af trapper og knap så ondt i lænden og ben :O) så jeg vil altid vedligeholde vægten ;-)
lise
13 år21. september 2011 kl. 17:09
Heidi42 (slettet)
Puha. Godt spørgsmål Calcit. Meget tankevækkende.
Der er mange ting jeg ikke kunne før i tiden, og ikke kan den dag i dag.
Med 181 kg kunne jeg ikke flyve, være på ét bussæde. Jeg kunne ikke prøve forlystelser i Tivoli eller på Bakken, jeg kunne ikke binde mine sko stående, eller siddende, jeg kunne ikke gå i bad stående, jeg kunne ikke gå mere end 200-300 meter ad gangen, og jeg kunne vigtigst af alt ikke være der for mine børn.
I dag er det nemmere, og mange af overstående ting kan jeg sagtens i dag. Men jeg kan stadig ikke løbe, og jeg kan stadig ikke passe tøj i normale butikker. Det er rigtig øv, men jeg er sikker på, at det kommer med tiden.
Der er mange ting jeg ikke kunne før i tiden, og ikke kan den dag i dag.
Med 181 kg kunne jeg ikke flyve, være på ét bussæde. Jeg kunne ikke prøve forlystelser i Tivoli eller på Bakken, jeg kunne ikke binde mine sko stående, eller siddende, jeg kunne ikke gå i bad stående, jeg kunne ikke gå mere end 200-300 meter ad gangen, og jeg kunne vigtigst af alt ikke være der for mine børn.
I dag er det nemmere, og mange af overstående ting kan jeg sagtens i dag. Men jeg kan stadig ikke løbe, og jeg kan stadig ikke passe tøj i normale butikker. Det er rigtig øv, men jeg er sikker på, at det kommer med tiden.
13 år21. september 2011 kl. 21:48
bruger slettet
Ved godt det måske ikke kan måle sig helt med det I andre skriver. Men har altid set det som meget feminint at sidde med benene over kors, så ser man lidt sofistikeret ud og sådan noget. Dette er jeg først begyndt at kunne her på det sidst.
13 år22. september 2011 kl. 15:16
calcit
man skal ikke måle sig med andre det er jo personligt...det vi oplever.......dejligt at se hvad som vi kan og ikke kunne...
13 år22. september 2011 kl. 15:51
veile
Helt enig i at det er så fedt at kunne sidde med benene over kors :-)
Jeg kunne ikke løbe (undtaget den gang min 3 årige var løbet ned til mark-afbrænding)
Jeg kunne ikke passe ret mange sko (kun meget bredde, typisk grimme sko)
Jeg kunne ikke passe støvler med skaft
Det var pinligt at flyve eller køre i bus
Jeg brød mig ikke om at møde nye mennesker
Jeg brød mig ikke om at møde gamle bekendte (som havde set mig tidligere)
Desværre ar skyld og skam aldrig været tilstrækkelig motivation for mig. Jeg skal have overskud for at klare det...
Jeg kunne ikke løbe (undtaget den gang min 3 årige var løbet ned til mark-afbrænding)
Jeg kunne ikke passe ret mange sko (kun meget bredde, typisk grimme sko)
Jeg kunne ikke passe støvler med skaft
Det var pinligt at flyve eller køre i bus
Jeg brød mig ikke om at møde nye mennesker
Jeg brød mig ikke om at møde gamle bekendte (som havde set mig tidligere)
Desværre ar skyld og skam aldrig været tilstrækkelig motivation for mig. Jeg skal have overskud for at klare det...
13 år22. september 2011 kl. 16:13
Hvad ville du hvis du kunne? Springe i faldskærm eller noget helt andet?.......