vand

Du læser en tråd i debat > off topic

vand
er der andre der oplever at vægten kan svinge over et kilo fra den ene dag til den anden. nu vågnede jeg igen med hævede fingre og tunge øjenlåg - så var vægten steget et kilo. hvordan får jeg alt det vand ud igen. jeg følger ellers programmet meget nøje, så det er lidt surt at det så går den gale vej
13 år6. august 2011 kl. 06:57
re: vand
Skær ned på salt
Drik grøn the
Spis asparges

Men jeg tror, at man bare må acceptere, at især vi kvinder til tider ophober ekstra væske. Heldigvis plejer det at forsvinde lige så pludseligt, som det kom. :-)
13 år6. august 2011 kl. 13:53
jeg får næsten ingen salt og drikker grøn te

asparges det må jeg prøve

13 år6. august 2011 kl. 14:36
suuuuuuuuuuuuuuuuuuk
13 år6. august 2011 kl. 14:38
Hvordan er dit vandindtag? Drikker du mindre vand når du opdager at du har meget vand i kroppen?

Mange tror at man skal drikke mindre vand når dette sker, man skal derimod ikke drikke mindre, men drikke mere.
Da mange ikke ved at vand er vanddrivende. :)

-Marc
13 år6. august 2011 kl. 20:22
jeg får ca. 3 liter om dagen.

og har været ved at undersøge køkkenskabet for saltholdige ting
13 år6. august 2011 kl. 20:46
men det er nok sådan det er med mig. og tak for svarene. har forøvrigt læst mig til at hindbær og vandmelon skulle være godt
13 år6. august 2011 kl. 20:48
jeg tror varmen spiller ind...på vand i kroppen...
13 år6. august 2011 kl. 20:52
tag til lægen.
(og måske er dit stofskifte for lavt.)
13 år7. august 2011 kl. 16:43
Tag altid til lægen hvis du oplever væske ophobning i kroppen du ikke kan forklare!
Det er normalt med hævede fødder og hænder når det er varmt, hvis man har stået meget osv. og ikke mindst når det er den tid på måneden.
Men vi må jo også sande at livet som overvægtig ikke gør noget godt for kredsløbet, så mit råd vil så absolut også være at snakke lidt med lægen. Det er sikkert ingenting, men det skader ikke at få taget en lille blodprøve og få tjekket vaskebalancen og stofskiftet :-)
13 år7. august 2011 kl. 22:28

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });