Kende andres vægt?
Du læser en tråd i debat > off topiccalcit
re: Kende andres vægt?
Det gøres kun til et problem fordi folk tolker videre....og det er set her før.......
Der er intet galt i at spørge folk og så må man kunne tåle svaret........
Der er intet galt i at spørge folk og så må man kunne tåle svaret........
13 år30. juli 2011 kl. 13:00
Slettet indlæg
Brugeren har valgt at få sine indlæg slettet.
13 år30. juli 2011 kl. 13:07
Er det vigtigt at kende folks startvægt for at tage dem seriøst når de kommentere i andre tråde? For at berettige at de er herinde?
Personligt er jeg fuldkommen ligeglad. Jeg kan da få et lige så godt råd fra en jeg ikke kender vægten på, som en jeg kender vægten på, måske endda bedre. De fleste personligge tråde herinde starter næsten altid med at vægt, alder, højde, BMi og den slags skrives og jeg læser det jo, men når der så er 70+ indlæg i tråden husker jeg altså ikke startvægten, men derimod husker jeg folk på anden vis "hende der skriver så jeg må trække på smilebåndet, ham med den gode humor, hende der får negativt vendt til positivt osv.
Jeg kan glædes når en har tabt 50 kg, men også med den der har tabt 10 kg. De har begge sat et mål og nået det - og det er flot uanset hvad. Undervejs støder man nok på de samme problemer, manglende motivation, vægten står stille, maven går i udu...osv og hvis en uden angivet startvægt kan komme med et guldkorn omkring, hvordan jeg holder motivationen, så tager jeg det da til mig.
Jeg ved godt at de problemstillinger man står overfor når man skal tabe +50 kg og ikke kun 10 kg er anderledes og det kan være svært at forholde sig til deres "råd". det møder jeg jo selv når veninder klager over de lige vejer 2 kg for meget og jeg sider her med +20. Men jeg mener bestemt der skal være plads til alle herinde (også herinde).
Der er også nogen herinde der vejer 50 kg og gerne vil ned på 45 kg (og her tænker jeg ikke på spiseforstyrrede, men hvor 45 kg passer højdemæssigt - og det gør det altså til nogen, har en veninde der er 157 og hun vejer 47 kg, men er absolut ikke afpillet at se på). De kan jo have det lige så svært som en med +50 kg, for tænk på hvor få kalorier der skal til at vedligeholde så lille en krop; det må være en udfordiring at få måltiderne til at hænge sammen.
Så, nej jeg kan ikke forstå at der skal gøres et problem ud af at man ikke kender folks vægt og jeg kan slet ikke forstå at de skal nedgøres (sådan opfattede jeg ovenståenden bemærkning, måske jeg har misforstået den).