Jeg har lært...

Du læser en tråd i debat > off topic

Jeg har lært...
Hej alle.
Det er så en "hygge" tråd ;)
Det går ud på, at fortælle om, hvad man har lært, siden man valgte at leve et nyt liv og hvordan er I blevet forandret?
Jeg vil meget gerne starte, så kan I se et eksempel ;)
~ Håber I vil være med.

Jeg har lært...

- at jeg sagtens kan leve uden at spise usundt.

- hvad der er sundt og godt for kroppen og hvad der ikke er.

- at jeg SKAL dyrke en form for sport, ellers er min samvittighed ikke ok - før sad jeg på comnputeren 24/7 (overdrivelse... men tæt på ;) )

- hvor "usundt" ris, pasta og hvidtbrød(<-især) er, hvis man vil have en flad mave.

- at elske frugt mere end slik! :D

- at kende til den "følelse", hvor man er tilfreds med sin krop... Hvis man kan sige det? ;)

- at bare fordi man spiser mindre, så betyder det ikke at det er bedre.

- hvordan det er, at spise omkring 500 (eller mindre)kcal om dagen... (været i den periode -.-') Ikke særlig sjovt.

- hvor god en samvittighed man får, når man er færdig med dagens træning... selvom det er noget man ikke har lyst til.

- at alle har dårlige dage, hvor vægten ikke er ens bedste ven, men man skal ikke give op.

- mig selv bedre at kende, i den forståelse at, hvis jeg kiggede tilbage for... ca. 1 år siden, ville jeg dø af grin, hvis nogen sagde, at jeg ville begynde at løbe 3x om ugen, styrketræne, bare generelt sport og gå meget op i, hvad jeg spiser...

- hvor nemt det faktisk er, at tabe sig...

- at det faktisk er lidt hårdt, at veje alt ;) men alligevel bliver det til en "hobby".

- at jeg skal være glad for, at jeg ikke ryger og drikker, og har aldrig gjort og vil heller ej starte.

^^, det var min ;)
- I må også gerne skrive det sådan, at jeg I skriver nogle nu og hvis nu en dag tænker på andre eller opdager dem, er I velkomne til at skrive dem også.
13 år24. juni 2011 kl. 22:34
re: Jeg har lært...
Jeg er med.

Jeg har lært...
- at elske gå og cykleture, at mærke årstiderne og farvernes skifte i naturen - at være i nuet, som calcit siger:)
13 år24. juni 2011 kl. 23:24
Først vil jeg sige du har nået meget Toxbi......dejlige reflektioner du gør gem dem i en dagbog......vi rykker os og lærer hele livet....fordi man har gejst og viljen dertil.

Jeg har lært, eller fået bekræftiget at jeg med stofskiftet ikke udskiller tilstrækkeligt og det harmonerer med de antagelser jeg hele tiden har haft. Men som blot blev ligegyldiggjort hos div. læger....som ikke vidste bedre...men gerne udtalte sig....At jeg ikke bare skal leve med at have det skidt.....( det har jeg heller ikke gjort men tiden er mere moden nu).

Jeg har lært at være i nuet........er spirituel.

Jeg har lært at der en grund til at vi har lyst til bestemte fødevarer i en kur eks. svesker, kanel, hvidløg hindbær. At vi som dyrene kan fornemme det.

Jeg har heller aldrig røget ejheller tømt en pose chips..ToxBi nogen vil kalde det frelst....

Jeg har lært at hvedemel og stivelse er hårdt for mig.....at jeg ikke tåler ananas/ kiwi...har problemer med pollen....

Jeg viser min afsky for arrogance...

Problemet er ikke vægttab men at holde det bagefter.

At vise respekt for kroppen give ro. Forstå kroppens reaktioner...omtale den kærligt.....behandle den kærligt og bruge den viden.

Jeg har lært at jeg ikke vil finde mig og viser det i andres verbale non verbale overgreb.

At livet kræver man reagerer og ikke tager alt for givet.....igen det med autoriteter.....Jeg elsker blomster , naturen ....fred og ro..........

Ikke at blive påvirket af andres negativitet......humør...luner...misundelse.

At holde af et kærligt kram.....selv fra en ukendt.

At jeg kan godt lide rødvin, marcipanbrød og lakrids i god kvalitet og ikke vil leve uden.

13 år25. juni 2011 kl. 14:08
Jeg har lært:

-at kunne lide det jeg ser i speglet
-at kunne se de små forandringer/forbedringer
13 år27. juni 2011 kl. 08:42
Brugeren har valgt at få sine indlæg slettet.
13 år14. juli 2011 kl. 10:13
Jeg har lært at skam over mit udseende ikke skal holde mig tilbage fra at besøge de mennesker der betyder noget for mig. Mennesker lever ikke evigt, jeg kan ikke blive ved med at udskyde besøg hen i det uendelige.
Jeg har lært... at jeg faktisk har en kæbe og kindben. Dem syntes jeg ikke jeg har set i spejlet før. Mit ansigt ser i hvert fald for mig markant anderledes ud. Det er slet ikke så kedeligt som det ellers så ud før. Derfor: Ikke noget at skamme sig over.
Jeg har lært at gå i bedre fodtøj eller indsætte gelekiler, det fjerner mange af de smerter jeg har døjet med i benene og derfor motiverer mig til at gå mere.
Jeg har lært at det at underholde hunden på længere gåture kan gøres med gakkede gangarter, løb over små strækninger, og at kaste en bold eller kæp (som jeg selv samler op for at kaste videre, hunden forstår ikke meningen med apport-lege). Det gør at jeg får brugt mere af kroppen og min nakke-skulder stivhed er ikke så slem nu.
Godt initiativ, ToxBi. Du fik mig til at sætte ord på de tanker der flyver rundt i hovedet på mig efter længere tids vægttab.
13 år23. juli 2011 kl. 21:24
ja god tråd ToxBi - heldigvis er alt blevet lettere.....

Og at bruge affjedrende fodtøj....
13 år31. juli 2011 kl. 10:54
Jeg har lært:
- at elske at bevæge mig
- at fedt% (og kondital for den sags skyld) er vigtigere end vægt
- at elske mig selv og min krop
- at være stolt af mine præstationer
- at det KUN er mig, der har kontrollen over min vægt
- at jeg kan regulere min vægt op og ned præcis som jeg ønsker det
- at jeg kan forme min krop præcis som jeg vil have den
- at alt med måde er vejen frem
- at lave mad ;)
- at man ikke skal slå sig selv i hovedet hvis man engang imellem fejler
- at tage en dag af gangen
- at finde den gyldne middelvej (har både være ekstremt overvægtig og ekstremt undervægtig(´fra overspiser til anoreksi), nu er jeg som jeg skal være)
- at ingen er ens
- at mad eller drikke ikke behøver at indgå i sociale sammenhænge som en nødvendighed
- at ingen kan tvinge mig til at spise noget jeg ikke vil, jeg bestemmer selv
- at jeg ikke behøver at være bange for mad
- at fastfood ikke behøver at være usundt men få justeringer kan gøre det sundt
- at de fleste af mine livretter kan laves i kalorielette versioner
- at der går utroligt mange flere spiseforstyrrede rundt iblandt os end folk tror, både mht overspisning, anoreksi, bulimi osv.

Der er sikkert meget mere...
13 år31. juli 2011 kl. 13:33

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });