Yo-yo vægt er sundt

Du læser en tråd i debat > off topic

Yo-yo vægt er sundt
Yo-yo-vægt, hvor man taber sig meget for derefter at tage det hele på igen gentagne gange, er måske slet ikke så skadeligt som hidtil antaget. Faktisk har amerikanske forskere fundet ud af, at det kan være direkte godt for dig, skriver news.com.au.

Forskerne har fundet ud af, at mus som blev sendt på en yo-yo-diæt lever 25 procent længere tid end de mus, der hele tiden fik fed mad - og næsten lige så længe som de mus, der var på en diæt med lavt fedtindhold. Musene havde også et bedre blodsukkerniveau.

Tidligere undersøgelser har ellers vist, at yo-yo-vægt kan fordoble risikoen for en tidlig død på grund af hjertesygdomme.

Kilde: (et forældet link til news.dk er blevet fjernet)
13 år7. juni 2011 kl. 18:54
re: Yo-yo vægt er sundt
Ja, så er jeg da meget sund, hvis dette passer.
13 år7. juni 2011 kl. 18:54
:D
13 år8. juni 2011 kl. 08:34
Rart at vide - jeg har da seriøs yo yo vægt :-)
13 år8. juni 2011 kl. 08:45
Dejligt at læse , for så lever jeg vist til jeg bliver 200 år. og er ekstrem sund
Numsie
13 år8. juni 2011 kl. 09:34

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });