Jeg var inde og tjekke din dagbog, og det nemmeste er at vælge fødevarer med et lavere kalorie indhold end dem man normalt spiser, så man alligevel kan få en vis mængde mad uden at kaloriemængden går amok.
Du har alle gjort det med marmeladen - spegepølsen kan du evt udskifte med en mere mager spegepølse, eller bedre endnu roastbeef, hamburgerryg, kylling, rejer, pålæg fra den grønne slagter osv.
Samtidig er du dog nødt til at få nok fedt, så ca. en tsk olie, plantemargerine el mayo til hvert af de tre hovedmåltider.
Spis endelig masser af grøntsager - agurk og tomat er næsten gratis, melon kan du også spise en masse af uden at det vælter kaloriebudgetet, men ellers er det en god idé at begrænse frugt til 2 - 4 stk pr dag.
Hvis du bruger mælk og mælke produkter, så er der også kalorier at spare ved at vælge produkter med max 0,5 g fedt pr 100 g.
#2 af rdrd (slettet)
Jeg er dybt frustreret over dette program her, efter at have indtastet dagens måltider - spiser jeg 1500 kalorier om dagen, så taber jeg mig 100 gram i følge programmet. Spiser jeg 1800 kalorier om dagen, så holder jeg vægten. Hmm - hvad pokker skal jeg leve af, for at få mad nok - blive mæt (jeg har ikke det store overskud pga. sygdom til at trylle med fancy opskrifter)??? Og hvordan får jeg alle de næringsstoffer kroppen har brug for??? Jeg synes ikke rigtig, det går op!!!
Så er der motionen. Pga. sygdom kan jeg på mine gode dage cykle og gå - men det kan så efterfølgende betyde flere dage i sengen bagefter.
Jeg er i en periode, hvor jeg har en fysisk overbelastnings-reaktion efter at have planlagt, gennemført og ryddet op efter en konfirmation for sønnike. Så snart jeg har det mindste energi, så har jeg taget cyklen og cykeltraileren ud at handle (jeg vil jo tabe mig). Resultatet er: Jeg er i flere dage efter henvist til min seng og kan nader - jow følge sønnike i skole og hente ham igen. Måske sætte en vask over (men ikke hænge den op eller tage den ned igen)...hmm - ja jeg er grædefærdig!!
Hvordan f.... taber jeg mig?? Jeg skal af med 13 kg. Er der nogen med erfaringer med ala mine problemer eller nogen der kan hjælpe/rådgive??
/KK1972