Vægt - sådan en man vejer sig på

Du læser en tråd i debat > off topic

Vægt - sådan en man vejer sig på
Hej.

Jeg har en vægt som jeg har brugt længe. Udfordringen er, at jeg faktisk hverken ved om den vejer præcist, eller om den er stabil. Jeg har i hvert fald nogle voldsomme udsving, som slet ikke giver mening, og samtidig har jeg ikke vejet mig på en anden vægt end den i årevis, så måske vejer den i virkeligheden for meget eller for lidt?

Nåm, mit spørgsmål er:

Er der nogen af jer, der har en vægt i kan anbefale? En der både dur ift. præcision og stabilitet.

Den behøver ikke koste 1000 kroner, men samtidig er det ok, at den koster lidt.

På forhånd tak, Anna.
13 år18. april 2011 kl. 11:31
re: Vægt - sådan en man vejer sig på
Hejsa.
Jeg købte en digital vægt i bilka til 149 kr for nogle år siden har skiftet batterier i den en gang og den virker stabil. Har dog også fulgt en vejledning jeg fik af en veninde.
En digital vægt skal stå på stabilt underlag og må ikke blive flyttet da den så skal stå et døgn og finde balancen igen. Min gale vægt gav også mange uforklarelige udsving, indtil jeg fandt ud af det var fordi jeg flyttede den hver dag.
13 år23. april 2011 kl. 17:21
re: Vægt - sådan en man vejer sig på
Jeg har købt en billig digitalvægt i Harald Nyborg. Den er meget stabil! Der står "Opera" på den. Den er faktisk pæn! Jeg har tjekket hvor præcis den vejer vha en spand og vand. Vejede først den tomme spand på min elektroniske køkkenvægt. Fyldte så i vand med litermål så præcis jeg kunne - og det så meget fornuftigt ud i området op til 15 kg plus spandens egenvægt. 1 liter vand vejer 1 kg.
Hilsen Sól
13 år22. maj 2011 kl. 16:41

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });