#2 af flatrunner (slettet)
Ordkløveri
Du læser en tråd i debat > off topicflatrunner (slettet)
re: Ordkløveri
Amen !
Ser utroligt mange "forklaringer" som jeg tænker, hmmmm ja der har jeg også været, men man stikker sig selv blår i øjnene, der er kun en vej der virker, mindre indtag end forbrænding, plain and simpel
DET har madital hjulpet mig med, efter tjaaaa nok 25 år med op og nedture, nu er jeg ved at være, hvor jeg vil være, og jeg er blevet så meget klogere, og jeg er stoppet med at lyve for mig selv mere
hilsen
Gitte (-32,2 kilo siden 21. juli 2010)
Ser utroligt mange "forklaringer" som jeg tænker, hmmmm ja der har jeg også været, men man stikker sig selv blår i øjnene, der er kun en vej der virker, mindre indtag end forbrænding, plain and simpel
DET har madital hjulpet mig med, efter tjaaaa nok 25 år med op og nedture, nu er jeg ved at være, hvor jeg vil være, og jeg er blevet så meget klogere, og jeg er stoppet med at lyve for mig selv mere
hilsen
Gitte (-32,2 kilo siden 21. juli 2010)
13 år31. marts 2011 kl. 10:47
calcit
enig, det er ret simpelt.
13 år31. marts 2011 kl. 11:00
bruger slettet
Det har du da ret i ;)
Men det man mener er at fedtet fylder mere på kroppen.. dvs en lille gut der måske vejer 80kg ren muskler er SLET ikke ligeså stor som hvis han vejede 80kg ren fedt.. derfor mener man muskler vejer mere end fedt.. det burde faktisk hedde "Muskler fylder mindre end fedt" for at passe 100% ;)
Og der er MANGE der siger "Vi skal ned og træne så vi kan omdanne vores fedt til muskler" og nej det passer ikke ;) Man forbrænder fedt, og opbygger massen ;) den irritere også mig sygt meget når folk vil tage den diskussion op :D
Men det man mener er at fedtet fylder mere på kroppen.. dvs en lille gut der måske vejer 80kg ren muskler er SLET ikke ligeså stor som hvis han vejede 80kg ren fedt.. derfor mener man muskler vejer mere end fedt.. det burde faktisk hedde "Muskler fylder mindre end fedt" for at passe 100% ;)
Og der er MANGE der siger "Vi skal ned og træne så vi kan omdanne vores fedt til muskler" og nej det passer ikke ;) Man forbrænder fedt, og opbygger massen ;) den irritere også mig sygt meget når folk vil tage den diskussion op :D
13 år31. marts 2011 kl. 11:37
Dolphin (slettet)
:) Ja du har jo helt ret...sådan er der så meget....der er også den med, at man får flere muskler af at motionerer :) Øh...nej da, der kommer ikke flere til, man træner og opbygger kun dem man har i forvejen :)
13 år24. april 2011 kl. 10:10
1. Muskler vejer mere end fedt.
Nej, 1 kg fedt og 1 kg muskler vejer lige meget, men vægtfylden på muskler er mindre end på fedt.
2. Fedt bliver omdannet til muskler.
Nej, fedtdepoter og muskelgrupper er adskilt i vores krop.
Men årsagen til at man tager lidt på i starten når man begynder at motionere, er at, det tager længere tid at forbrænde fedt end at opbygge muskelgrupperne til et vis niveu.