Hvad med løst mave skind efter vægttabet?

Du læser en tråd i debat > off topic

Hvad med løst mave skind efter vægttabet?
Jeg er godt i gang med mit vægttab, indtil videre har jeg tabt 8 kg. Der mangler omkring 5 kg så er jeg på min ideal vægt. Men problemmet er med løst mave skind.
Jeg kan ser det allerede at der er for meget mave skind. Har nogen af jer oplevet hvad der sker med mave skind, trækker det sig sammen? Eller skal det strammes op ved træning? Kan træning overhoved for mave skind til at trække sig sammen? Har I andre erfaringer om mave skind skrumper ind i takt med at fedtet forsvinder? Er der forskel på hvad der sker med løst mave skind når man er helt ung eller halv gammel?
Hvad gør I andre?
Mvh.
Katia
13 år25. marts 2011 kl. 09:27
re: Hvad med løst mave skind efter vægttabet?
Hej Katia.

Tillykke med de 8kg og held og lykke med de næste 5 :-)

Jeg er selv i gang med at tabe mig, og jeg mangler en 5-6kg endnu. Jeg har været oppe på 83kg og vejer omkring 71kg nu...det svinger lidt her for tiden, fordi jeg er begyndt at løbetræne :-S men det er forhåbentligt muskler ;-)

Jeg har problemer med, at jeg har fået strækmærker på siden af maven, og det betyder, som du sikkert allerede ved, at hudens elasticitet er ødelagt på de områder, så der vil den altid være lidt løs...øv :-S ... men jeg kan fortælle dig, at træning hjælper meget på det løse hud, også selvom der er strækmærker ;-)

Nu har du været omkring 13kg overvægtig - ifølge dit ønskede vægttab - og der burde du kunne træne det meste på plads...så klø på med mavebøjninger ;-)
Det tager tid, så forvent nu ikke, at det bare sådan lige trækker sig sammen...Hvis du er tendens til håndtag i siden, så kan det helt klart anbefales at løbetræne og/eller bruge en cross-trainer.

I fitness-centre plejer man at kunne bestille en time med en træner, som kan lægge et træningsprogram til dig. Så hvis du er medlem af sådan et, så ville det da være en mulighed.

Med hensyn til dit spørgsmål omkring forskellen på gammel og ungt maveskind, så kan jeg kun sige ja til, at der er forskel på, hvad der sker med maveskindet, når man er helt ung eller halv gammel...Jo ældre du bliver, desto dårligere bliver huden til at trække sig sammen.

Håber det hjalp dig lidt på vej omkring bekæmpelse af løst maveskind.

Mvh Tine :-)
13 år25. marts 2011 kl. 10:44
Min læge har sagt til mig at man først ser det endelige resultat et år efter man er færdig med at tabe sig. Der går altså et helt år inden man kan regne med at maveskindet har trukket sig så meget sammen som det kan lade sig gøre.

Det er lidt deprimerende for jeg kan også se efter et vægttab på næsten 9 kilo konstatere at mit maveskind er løst og ville da ønske at det trak sig sammen hurtigere.

Jo yngre man er jo lettere trækker maveskindet sig sammen fordi huden mister noget af sin elasticitet med jo ældre man bliver.
13 år25. marts 2011 kl. 12:05
Mange tak for Jeres respons. Det bliver spændende og se om 13 kg overvægt har ødelagt min maveskind.
Under mit sidste graviditets har jeg taget 14 kg på, og efter fødslen blev min mave hurtig flot igen, ingen stræk mærker, og maven blev rimeligt flad igen. Men, det var jo for 16 år siden! Så når man er så meget ældre, så måske huden hat mistet meget af sin elasticitet, men det vil kun tiden vise.
Med venlig hilsen.
Katia
13 år25. marts 2011 kl. 22:59
nerre: Hvad med løst mave skind efter vægttabet?
Kære Kærs
13 år25. marts 2011 kl. 23:31
nerre: Hvad med løst mave skind efter vægttabet?
Kære Kærs
13 år25. marts 2011 kl. 23:31
Kære kærsner

Beklager det rod jeg fik lavet ;=)

Jeg har fået at vide af mennesker der har tabt sig mange kg, at huden bliver ved med, at trække sig sammen, op til et år efter man rammer den vægt der er inden for normalområdet.

Men ellers som det ogsåer nævnt, motion, langsomt vægttab og at få de mineraler og vitaminer og gode produkter. Det er det du bygger din nye krop op af. Men også god kropspleje med en fed creme er godt. Ellers er der bindevævsmassage og en masse muligheder ved dygtige kosmetolog inden man skal under kniven ;=) Men mon det bliver nødvendigt med 13 kg ?

Mange hilsner Teamprincess
13 år25. marts 2011 kl. 23:37
; ) Selv om det skulle tage tid, så lyder det godt! Det er super godt at vide at maveskindet kan trække sig sammen.
Tak for svarene ; )
Katia
13 år26. marts 2011 kl. 17:03
man kan få fjernet mave skind hvis man har et såkaldt "forklæde" af en vis størrelse og Bmi som normalvægtig.
Er ikke enig i at huden bare kan trække sig sammen....har man været gravid flere gange og er over 35 er det ikke muligt at træne væk.
Jeg tænker om der mon er skåret ned på de operationer idet det fra 1.1.11. er ændret at man for at få fedmeoperationer igen skal hve en størrer BMI derfor kunne man forestille sig det også rammer her idet det ikke er livstruende.
13 år26. marts 2011 kl. 22:38
Hvis din hud ikke trækker sig tilstrækkeligt sammen, efter du har tabt dig.

Kan du også få behandling med radiobølger, som strammer maveskindet op. N'age tilbyder disse behandlinger.

Mvh
13 år27. marts 2011 kl. 20:55

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });