#2 af Chimichanga
Jeg forstår det ikke
Du læser en tråd i debat > off topicChimichanga
re: Jeg forstår det ikke
Det er nok det din krop forbrænder bare ved at holde maskineriet kørende :) Hvor meget vejer du?
13 år15. marts 2011 kl. 10:14
Majbrittsol (slettet)
Det ville da være dejligt, men jeg tror det dog ikke : ) Jeg vejer 85 kg. Jeg ville jo gerne, at den ikke tog mit arbejde i betragtning, men kun det motion jeg tastede ind.
13 år15. marts 2011 kl. 10:55
KarinaHadsten (slettet)
Hvis det er det som programmet skriver uden at du har tastet noget motion ind er det det som din krop forbrænder sådan helt automatisk - beregnet ud fra det aktivitetsniveau du har angivet i din profil.
Det er altså de kallorier du får forærende til at spise for :-)
Kroppen bruger jo energi for at kunne eksistere, så det hjælper ikke at der kun tages højde for det du forbrænder ved reel motion.
Det er altså de kallorier du får forærende til at spise for :-)
Kroppen bruger jo energi for at kunne eksistere, så det hjælper ikke at der kun tages højde for det du forbrænder ved reel motion.
13 år15. marts 2011 kl. 11:40
Majbrittsol (slettet)
Okay... Så forstår jeg det lidt bedre. Der går nok lige lidt tid før jeg har helt styr på, hvordan det hele fungere : ) Men tusind tak for forklaringerne : )
13 år15. marts 2011 kl. 12:50
Chimichanga
Hvis du vejer 85 kg passer det nok godt meget med din "basisforbrænding". Jeg vejer 60 og jeg forbrænder godt 1800 om dagen bare ved at være i live ;)
13 år15. marts 2011 kl. 13:23
bruger slettet
Ens vægt i kilo x 24 = basalstofskiftet..
Så mig ca. 65kg: 65 x 24 = 1560kcal
En på 60kg: 60 x 24 = 1440kcal
En på 85kg: 85 x 24 = 2040kcal
Madital påstår at man kun brænder 0,9 kcal/minut de timer man sover, men jeg har aldrig hørt det før, så er ikke sikker på at jeg er enig/tror på det. Men i så fald er det jo en anelse lavere. Jeg har dog altid hørt reglen om 1kcal pr. minut for at holde sig i live. Men jeg er ikke selv videnskabskvinde, så.... :)
Så mig ca. 65kg: 65 x 24 = 1560kcal
En på 60kg: 60 x 24 = 1440kcal
En på 85kg: 85 x 24 = 2040kcal
Madital påstår at man kun brænder 0,9 kcal/minut de timer man sover, men jeg har aldrig hørt det før, så er ikke sikker på at jeg er enig/tror på det. Men i så fald er det jo en anelse lavere. Jeg har dog altid hørt reglen om 1kcal pr. minut for at holde sig i live. Men jeg er ikke selv videnskabskvinde, så.... :)
13 år15. marts 2011 kl. 19:44
Majbrittsol (slettet)
Wauw, troede faktisk jeg vidste en hel del om dette emne, men der tog jeg fejl : ) Tusind tak for hjælpen allesammen. Nu forstår jeg det hele meget bedre : )
13 år16. marts 2011 kl. 09:54
calcit
jo men der er vel flere faktorer ; køn, alder , højde .....
13 år18. marts 2011 kl. 09:02
Jeg fik i går oprettet mig som bruger herinde og synes umiddelbart siden er helt fantastisk. Jeg er dog stødt ind i et lille problem. Hvorfor skriver den, at jeg har forbrændt over 2000 kalorier ?? Jeg har i min profil ændret mit aktivitetsniveau til næsten intet og alligevel skriver den det. Jeg forstår det ikke : )