Hej Katia
Jeg tror du har misforstået hvad basalstofskiftet betyder.
Basalstofskiftet er de antal kcal din krop skal bruge bare for at køre rundt alene. UDEN at du laver noget som helst. Derudover kommer den energi du bruger på at tage på arbejde, andre aktiviteter i løbet af dagen og hvis du dyrker motion. Det bliver så til dit totale energibehov. Og det er udfra det totale energi behov at du skal sætte dit kcal indtag udfra.
Med andre ord - 1000 kcal er for lidt for dig.
du kan indtaste din normale aktivitet under din profil og indtaste hvor aktiv du ellers er. På den måde fortæller madital hvor meget du skal indtage.
Hvis du indtager for få kcal taber du rigtig nok noget i starten, men derefter går din krop i spare mode. Den tror du er ved at sulte og sætter din forbrænding i bund. Og i stedet for at forbrænde fedt, som er livsvigtig for kroppen, så vælger den at forbrænde muskler i stedet.
Jeg håber lidt du kan bruge svaret. Ellers spørg endelig igen. :)
held og lykke med de sidste 5 kg :)
#2 af JiBar (slettet)
Jeg har planer om at jeg skal tabe mig i hvertfald 5 kg mere. Er her nogen der ved noget om basalstofskifte? Jeg tror selv, at min basalstofskifte er lige med hvad jeg behøver at indtage i kcal om dagen, hvis jeg vil holde vægten, men hvis jeg vil tabe mig så duer det ikke.
Med venlig hilsen til alle der ude.
Katia