Ny herinde, hurtig hjælp

Du læser en tråd i debat > off topic

Ny herinde, hurtig hjælp
Hej. Jeg har lige oprettet min profil herinde, og så ville jeg egentlig bare høre hvornår man bør taste sin 'mad' ind? Er det bare efter sidste måltid, eller skal det være samme tid hver dag, eller noget helt tredje? :-)
13 år12. februar 2011 kl. 13:05
re: Ny herinde, hurtig hjælp
Hej... Og velkommen... :o)
Til at starte med tastede jeg ind efter hvert måltid, for så havde jeg styr på om jeg fik for mange kalorier, og nu gør jeg det bare når jeg lige har tid... Skriver bare ned på papir...
13 år12. februar 2011 kl. 13:43
Hej og velkommen
Det er lidt forskelligt, men nu er jeg begyndt på at skrive ned i FORvejen. Det synes jeg faktisk er meget rart, så er der styr på det.
13 år12. februar 2011 kl. 15:54
Jeg bruger egentlig mest kcal beregneren til at regne ud hvor meget jeg kan tillade mig at spise noget. Hvis der er noget jeg ved i forvejen taster jeg det ikke ind.. Hvis man først taster ind efter man har spist kan man jo risikere at have spist alle sine kcal kl fire. Men det er vidst smag og behag.
13 år12. februar 2011 kl. 16:19
Jeg tror egentlig det kommer mest an på hvornår man har tid, det skal jo helst passe ind i hverdagen hvis det skal fungere.
Jeg tager mig ofte tiden til at indtaste lidt på forhånd. Dvs morgenmad og frokost taster jeg ind om morgenen, og af og til justerer jeg så mængden af mad til frokost allerede når jeg pakker den sammen om morgenen, og tilsvarende taster jeg evt eftermiddagssnacks og aftensmad ind før jeg spiser aftensmad, igen med mulighed for at justere. Det skal så lige siges at jeg mere fokuserer på at styre mine portioner end at spise noget bestemt. Hvis du har en mere specifik madplan, har du nok mindre behov for at taste ind på forhånd, da justeringen allerede ligger i madplanen.

mmm... det blev en længere smøre, bare for at sige: hvad der passer dig bedst ;0) Men velkommen til og held og lykke!!
13 år12. februar 2011 kl. 23:49
Jeg taster ind inden jeg spiser det og feks. hvis jeg ved, at det og det VIL jeg have i aften, så taster jeg det ind om morgenen, så kan jeg nemlig regulere resten af dagen efter det - jeg syntes at det er rigtig smart, at man kan taste ind og slette igen, det giver jo en mulighed for, at finde ud af, om man overhovedet skal spise det. - og rigtig, rigtig dejligt, at man også kan taste sine egne opskrifter ind og bruge af retterne fremover :O))
13 år19. februar 2011 kl. 17:27

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });