Offentlig dagbog/profil eller ej

Du læser en tråd i debat > off topic

Offentlig dagbog/profil eller ej
Hej allesammen

Nu har jeg tænkt på dette i et stykke tid. Vi kan vælge at være totalt anonyme herinde, vi kan også vælge at vores profil vises, men ikke ens indtag af mad, eller vi kan vælge at vise alt.

Jeg har for eksempel valgt en offentlig profil, men man kan ikke se min dagbog. Det betyder så at alle kan se mit køn, min alder og min vægt og alle kan læse hvad jeg har skrevet på min profil. Min dagbog viser jeg ikke, men jeg skriver heller ikke ret meget i den.

Drevet af min nysgerrighed spørger jeg så jer, hvorfor i har valgt som i har? Håber i har lyst til at svare.
13 år2. februar 2011 kl. 06:52
re: Offentlig dagbog/profil eller ej
Hej Giota.

Rigtig godt spørgsmål - Jeg er ny herinde og har valgt, at gå stille med dørene, ind til jeg lige finder ud af, hvordan tingene fungerer :O)

Jeg har ikke engang fundet ud af, hvordan jeg kan finde og læse de offentlige profiler :O)
13 år2. februar 2011 kl. 07:25
Jeg skulle da lige ind og tjekke hvad jeg egentlig havde valgt. Ikke fordi jeg ikke kendte muligheden, kunne bare ikke huske hvad jeg havde besluttet mig til. Jeg har både mine data og dagbog offentlige. Dagbogen skriver jeg aldrig i så hvorfor ikke, og resten af data kan måske være interessant for folk at se i relation til en eller anden kommentar - og så er det på en eller anden måde stadig lidt anonymt, det er jo bare nogle tal.
Til gengæld ændrede jeg brugernavn fra mit efternavn, som er ret sjældent, til noget der sikrede mig lidt mere anonymitet. Jeg kan ikke se nogen grund til at en kommende arbejdsgiver skal støde på mine kommentarer om vægtmæssige og psyksiske op og nedture. Jeg kunne bare mærke at med den bevidsthed var jeg simpelthen for opmærksom på hvad jeg kunne tillade mig at skrive og udlevere.
13 år2. februar 2011 kl. 09:27
Jeg synes også det er dejligt, man selv kan vælge. Jeg satte min profil op med en offentlig dagbog fordi jeg har en god veninde herinde, og vi bestemte at følge og heppe på hinanden.
Men da jeg egentlig ikke har lyst til at andre skal genkende mig i min dagbog, har jeg valgt at holde mine indlæg anonyme, så navne kun står med forbogstaver osv. Men det er dejligt, at dem jeg jeg taber mig med kan se min dagbog ;o)
13 år2. februar 2011 kl. 09:33
Hmm, jeg var egentlig ikke klar over at man kunne have dagbogen skjult :-)
Men synes egentlig selv det er rart at se hvor gamle i/vi er og køn... Også spændende at kunne læse start vægt mm.
Må hellere se om jeg kan finde ud af at lave min profil, så jeg kan skrive lidt om mig selv - jo stadig muligt at være "anonym" og have sin dagbog for sig selv ikk!???? Eller hva'

13 år2. februar 2011 kl. 10:38
Jeg synes selv det er dejligt når man lige kører musen hen over navnet og ser om det er en mand eller kvinde og hvor gamle de er. Det giver mig en ide om hvem jeg skriver til. Nogle gange læser jeg også profilerne og sjældent dagbøgerne.
13 år4. februar 2011 kl. 07:04
Det er en balancegang....men undres over meget personlige udlægninger hvor naboen og andre i lokalsamfundet kan sidde og lure. Kommuner bruger også internettet...og er man på sygedagpenge eller lign...er det nok ikke så smart........er enig mht. alder og køn....Calcit.
13 år4. februar 2011 kl. 16:41
calcit:

jeg bliver nød til at spørge hvad du mener/tænker når du siger at det ikke er smart at have en offentlig profil iht naboen og kommunen osv???

For selvom man har en offentlig profil, er den ikke offentlig i den forstand at alle og enhver der ikke har en profil herinde kan se den.
desuden vælger du jo selv hvilke oplysninger du opgiver i din profil. Er jo ingen der tvinger en til at opgive ens fulde navn osv?!!!
Så selvom man har en offentlig profil og dagbog... så er man stadig fuldt ud anonym og gemt bag en skærm. :)

Personligt har jeg valgt at have det hele offentligt herinde af flere grunde. Og har bestemt ikke noget imod at folk kommer med en kommentar over min kost, kcal indtag eller motion osv....

13 år16. marts 2011 kl. 21:39
det synes jeg ellers er skåret ud i pap.
hvis man er evt. på sygedagpenge eller andet. Bør man være så påpasselig med at nævne detaljer om ens privat gøremål og liv. Verden er lille....og det offentlige læser med.

som Giota nævnte er der rart når man læser om en person at vide alder og køn det er jeg fuldt enig i.
13 år17. marts 2011 kl. 18:20
glemte lige at mange her er med i fb gruppe så nogen er ret genkendelige....håber du nu kan se hvad jeg til fulde ved og mener.
13 år17. marts 2011 kl. 18:24

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });