#2 af Fluffy82
Et væddemål - hvad gør vi
Du læser en tråd i debat > off topicFluffy82
re: Et væddemål - hvad gør vi
Tja, den er jo lidt svær, men jeg ville foreslå %-vis vægttab eller %-vis forbedring af fedtprocent, hvis I har mulighed for at måle det.
Fedtprocenten har den fordel at man ikke bliver "straffet" for at opbygge muskler. Den er dog lidt mere besværlig at få målt korrekt. Der findes en del små person-vægte der kan, men så vidt jeg ved er det ikke den "sande" værdi man får, men man kan følge en udvikling så længe man bruger samme vægt. Der findes også en metode, som vist nok er OK præcis, hvor man måler fedttykkelsen forskellige steder.
Fedtprocenten har den fordel at man ikke bliver "straffet" for at opbygge muskler. Den er dog lidt mere besværlig at få målt korrekt. Der findes en del små person-vægte der kan, men så vidt jeg ved er det ikke den "sande" værdi man får, men man kan følge en udvikling så længe man bruger samme vægt. Der findes også en metode, som vist nok er OK præcis, hvor man måler fedttykkelsen forskellige steder.
13 år12. januar 2011 kl. 12:26
Aeriz (slettet)
Det er lidt tricky jeg ville nok gå efter den procent af vægten i har tabt. Men det tager jo desværre ikke hensyn til at det er sværer at tabe sig jo tyndere man er. Man kunne jo også måle cm og se hvem der havde tabt flest på maven eller hvor det nu er i helst vil tabe jer.
13 år12. januar 2011 kl. 21:32
Kathrineb (slettet)
I tv-programmet "the biggest looser" kommer alle deltagerne med forskellige vægt, højde og køn. De kæmper alle imod hinanden, og det gør de på det procentmæssige tab af vægt.
Held og lykke med væddemålet.
Venligst Kathrine
Held og lykke med væddemålet.
Venligst Kathrine
13 år13. januar 2011 kl. 10:50
bruger slettet
Tak for jeres svar. Vi tager løsningen med procentvis tab.
Held og lykke med jeres egne mål
Christian
Held og lykke med jeres egne mål
Christian
13 år16. januar 2011 kl. 21:09
Jeg har lige udfordret en kollega til en slankekur og nu mangler vi en måle metode.
Ideen er en slankekur med væddemål men hvad skal vi måle. Vi har ikke samme overvægt/højde/udgangspunkt og er derfor i tvivl om hvorvidt vi kan holde os til hvem der taber sig mest inden for en afgrænset periode.
Hvad er Jeres input.
På forhånd tak for hjælpen
Christian