Hvor mange kcal??

Du læser en tråd i debat > off topic

Hvor mange kcal??
Hejsa alle jer maditallere :-)!

Jeg undrer mig bare lidt over hvor mange kcal jeg ca. skal have om dagen.. Jeg tror nemlig ikke helt at min aktivitetsprofil giver det rigtige antal, også ville jeg bare prøve at søge hjælp andetsteds ;-)

Jeg har ingen intentioner om at tabe mig, men bare bibeholde min vægt..

Lidt info om min hverdag:
Jeg er en pige på 14½ år, jeg vejer mellem 48-51 kg, tror jeg, (med flere muskler end fedt, dyrker badminton 3-4 gange om ugen på ret højt plan), jeg går i gnm. 1-1,30 (altså, sådan, fra et sted til et andet fx. fra skole og hjem), er i skole ca. 5-6 timer om dagen og derhjemme er jeg ret stillesiddende tirsdag og torsdag (og det skifter i weekenden)..

Er der nogen af jer der umiddelbart kan sige mig hvor mange kcal jeg ca. skal have om dagen???

Tak :-)
14 år27. september 2010 kl. 21:12
re: Hvor mange kcal??
Hvad siger madital du skal have???

Dit basalstofskifte (beregnet ud fra din vægt og højde) er 1258 kcal og ganget med en aktivitetsfaktor på 1,4 (for stillesiddende arbejde) giver det ca 1760 kcal.

Så skal du så lægge badminton og andet motion oveni - jeg har regnet med 4 timers badminton som fordelt over hele ugen giver 226 kcal ekstra dagligt - ialt ca 1990 kcal om dagen.....men om er det er korrekt ved kun du....eftersom det er dig der ved præcist hvor meget motion du dyrker :-)

Måden til at regne basalstofskiftet ud + aktivitetsfaktoren, kan du google dig frem til.....faktoren for badminton er fundet her.
14 år27. september 2010 kl. 22:05

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });