Oppustet mave

Du læser en tråd i debat > off topic

Oppustet mave
Hejsa i maditallere :-)

Jeg har lidt af et problem, min mave bliver altid rigtig hård og oppustet efter jeg har spist.. Om morgenen er den tynd men så derefter bliver den mere og mere oppustet som jeg spiser..

Jeg har ikke dårlig mave, den bliver bare oppustet!

er der nogle der kender til det?? eller ved hvad jeg skal gøre ved det?

Tak :-)
14 år5. september 2010 kl. 10:39
re: Oppustet mave
Det er vel bare den naturlige konsekvens ved indtagning af føde? Maden lægger sig i din mavesæk, og det kan oftest ses nemmere jo mere mad du spiser. Om morgenen er maden fordøjet, og derfor er maven flad.

:-)
14 år5. september 2010 kl. 15:15
Ja, men jeg bliver bare MEGET oppustet?? og så er der nogle der stortset ikke bliver det :s?
14 år5. september 2010 kl. 19:33
Der ka ophobe sig rigtig mange affaldsstoffer op i tarmene og hvis du så samtidig har hård eller træg mave er det ikke sikkert at det hele kommer ud i den anden ende... En god ide er selvfølgelig at spise masser af fibre for at få gang i maven, hørfrø er også godt. -Men nogengange ska der mere drastiske midler til. En tarmskylning vil næsten helt sikkert hjælpe på problemet. Begynd ikke selv at ekspermitere med det men gå til en professionel. Der findes klinikker i de fleste størrebyer. Håber du ku bruge mit svar. Held og lykke.
14 år8. september 2010 kl. 19:34
har altid haft det på samme måde.
Har undgået kulhydrater i snart en uge, og synes faktisk det har hjulpet på det med maven
14 år22. september 2010 kl. 17:45
jeg har lidt af det problem i mange år , og lægerne var sikker på jeg havde mavesår, men det blev værre følte jeg ikke kunne få luft , når maven især i øverste del af maven pustede sig op, og fik mavesmerter en gang imellem . Så blev jeg undersøgt på sygehuset og de fandt ud af jeg har spiserørs brok , det er når maven puster sig op og danner meget syre som så står op i halsen og kan give synke besvær , efter jeg er begyndt at tabe mig (nu minus 30 kg :) ) er det blevet lidt bedre , men man skal undgå hvidt brød -hvidt sukker - ja alt der har mere syre også rygning , men jeg får det om jeg spiser en gulerod eller drikker vand , men ikke så slemt som før , jeg får piller mod syre hver dag for at afhjælpe lidt, skulle opereres men det tøt de ikke da jeg får blodfortyndende medicin .
men mit råd hold dig fra kage -hvidt brød - hvid pasta- hvide ris -sukker - meget syreholddige drikke og drik rigeligt vand, og find madvare der er base , hjælper det ikke ville jeg gå til lægen
14 år18. oktober 2010 kl. 20:32
ups og glemte spis dig aldrig prop mæt, spis langsomt og mindre potioner , håber det hjælper
14 år18. oktober 2010 kl. 20:33

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });