#2 af Nokkerosen (slettet)
Ruteplanner/cykel comp ??
Du læser en tråd i debat > off topicNokkerosen (slettet)
re: Ruteplanner/cykel comp ??
Jeg har brugt Iforms ruteplanner til løbeture. Senere har jeg brugt et pulsur med gps. længden på ruterne var næsten ens.
Så medmindre man er meget nørdet, syntes jeg Ruteplanner sagtens kan bruges.
Så medmindre man er meget nørdet, syntes jeg Ruteplanner sagtens kan bruges.
14 år6. juli 2010 kl. 07:22
Katj (slettet)
Ejjj har først ligeset dit indlæg nu.. jeg har en teori om at nogetaf forskellen i distancen skyldes at man nærmest ikke kan tegne prikkerne præcist.. og man kører som oftest i vejsiden og ikke midt på vejen hvor jeg i hvert fald får placeret mine prikker..
jeg stoler mere på min cykelcomputer, der jo er målt nøjagtig ud efter min cykel.. men tror mere på iforms beregning at mit kalorieforbrug, da jeg jo kan se at den medregner stigninger og min vægt... og det gør denne side ikke... jeg synes i øvrigt det er lidt svært at taste præcist ind hvor længe jeg har kørt hvilket tempo.....
håber det giver mening!!
jeg stoler mere på min cykelcomputer, der jo er målt nøjagtig ud efter min cykel.. men tror mere på iforms beregning at mit kalorieforbrug, da jeg jo kan se at den medregner stigninger og min vægt... og det gør denne side ikke... jeg synes i øvrigt det er lidt svært at taste præcist ind hvor længe jeg har kørt hvilket tempo.....
håber det giver mening!!
14 år13. juli 2010 kl. 08:56
rdrd (slettet)
Siden her tager nu højde for vægten. Det kan tydeligt ses hvis min mand og jeg har gået en tur sammen, så har han forbrugt væsentligt flere kcal end jeg har, men stigning kan det jo ikke rigtig tage højde for, da det ikke ved hvor man motionere henne.
14 år13. juli 2010 kl. 10:14
Jeg prøvede for sjov at indtaste en rute jeg havde cyklet på iforms ruteplanner. Min egen cykelcomputer, som jeg lige har indkøbt og som er korrekt indstillet til dækstørrelse etc, fortalt mig ruten var 18,5 km.
Iforms ruteplanner sagde samme rute er 13,7 km .... Nogen af en forskel i mit hoved.
OG ... antallet af forbrændte kalorier er også meget forskellig fra maditals liste til iforms - her på siden har jeg forbrændt ca 650 kcal for sådan en tur og på iforms 1020 kcal....
SÅ er lidt forvirret ....hvad er rigtigt ?? - Hvad er jeres erfaringer ?