Gravid

Du læser en tråd i debat > off topic

Gravid
Jeg har vidst et par uger at jeg er gravid, så jeg når ikke mit mål med at tabe mig til 68 kg denne gang.
Men jeg vil høre om der er nogen der har brugt denne side under deres graviditet? hvor meget I kunne "nøjes" med at tage på?
Mine første 2 graviditeter tog jeg 18 kg på hver gang, så er der mon muligt og ikke mindst realistisk at håbe og tro på at 10kg denne gang er nok, hvis jeg bruger denne side?
14 år26. juni 2010 kl. 19:22
re: Gravid
Jeg har ikke prøvet den imens jeg ventede mig, men første trimester bruger man ca 200 kcal mere om dagen, andet trimester ca 300 kcal mere om dagen og tredje ca. 500 kcal mere om dagen.
Hvor meget "for meget" vejer du nu? Hvis du har et bmi over 25, så er det realistisk og sundt at nøjes med at tage 8 kilo på.
Hvis det var mig så tror jeg at jeg ville sætte som mål at holde vægten og så spise sundt inden for den mængde kalorier, der så er til rådighed. Vægten vil naturligvis stige i løbet af de 9 måneder, men det er jo ikke dig der tager fedt på, men baby der vokser :-)
14 år28. juni 2010 kl. 14:16
Jeg vejer ca 73, så jeg manglede de berømte 5 kg. Mit bmi ligger lige på 25.
Jeg satser på at jeg vejer max 80 kg når jeg skal føde til næste år.
Tak for hjælpen.
14 år30. juni 2010 kl. 07:29
Velbekom. De 5 kilo skal nok ryge ved amning, hvis blot du spiser fornuftigt.
Held og lykke med det hele :-)
14 år30. juni 2010 kl. 07:52

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });