Kropstype..?
Du læser en tråd i debat > off topicKaela
re: Kropstype..?
Hvis du har lidt gode former vil hofterne altid være bredere end skuldrene, også selvom du er timeglas'et ;)
Mange er også en blanding af flere kropstyper, men som udgangspunkt har du timeglasfacon, hvis der er over 20 cm forskel mellem hofter og liv :)
En fin tommelfingerregel er, at tage rundt om håndledet med den anden hånds tommel- og langefinger. Kan tommelfingeren dække hele langefingerens negl er du spinkel af bygning, kan fingrene netop nå sammen er du almindelig af bygning og kan de ikke nå sammen er du kraftig af bygning.
Håndleddet er nemlig et sted, det er ualmindelig svært at danne fedtlag uanset vægt :)
Mange er også en blanding af flere kropstyper, men som udgangspunkt har du timeglasfacon, hvis der er over 20 cm forskel mellem hofter og liv :)
En fin tommelfingerregel er, at tage rundt om håndledet med den anden hånds tommel- og langefinger. Kan tommelfingeren dække hele langefingerens negl er du spinkel af bygning, kan fingrene netop nå sammen er du almindelig af bygning og kan de ikke nå sammen er du kraftig af bygning.
Håndleddet er nemlig et sted, det er ualmindelig svært at danne fedtlag uanset vægt :)
14 år8. juni 2010 kl. 16:22
bruger slettet
Har godt hørt den om at måle håndleddet med tommel og langefinger, men jeg tænker bare hver gang; kommer det ikke også an på hvor lange ens fingre er? hehe
Eller passer ens fingerlængde så altid perfekt til kroppen/højden mm?
Ellers kan en lav, spinkel person jo godt have meget korte fingre og derfor alligevel ikke kunne nå rundt om håndleddet ordentligt selvom det er tyndt... Eller omvendt kan en tynd person med lange fingre måske have meget nemmere ved at nå rundt om sit håndled selvom det har store knogler...
Det var bare en tanke, jeg aner ikke hvordan det fungerer :-)
Eller passer ens fingerlængde så altid perfekt til kroppen/højden mm?
Ellers kan en lav, spinkel person jo godt have meget korte fingre og derfor alligevel ikke kunne nå rundt om håndleddet ordentligt selvom det er tyndt... Eller omvendt kan en tynd person med lange fingre måske have meget nemmere ved at nå rundt om sit håndled selvom det har store knogler...
Det var bare en tanke, jeg aner ikke hvordan det fungerer :-)
14 år8. juni 2010 kl. 18:41
Kaela
Kroppen er som oftest aerodynamisk korrekt sammensat. Dvs. at længden mellem håndled og albue (indvendig) altid er den samme som din fods og din højde altid er fra fingerspids til fingerspeds, når du står med armene bredt ud. Derfor er fingrenes længde også altid proportionale med håndleddets omkreds. Dvs. his du har korte fingre, så har du også smalt håndled og vice versa.
Der er naturligvis nok undtagelser, der bekræfter reglen :) Men matematikere har betegnet det som en universiel formel, FI eller Phi - et tal man altid får når man dividere højde med bredde.
Hvis man eksempelvis tager hele sin højde og divider med længden fra navle og ned ad vil tallet blive phi!!
I øvrigt finder man tallet fi/phi ved studier af talmæssige sammenhænge overalt i naturen. Fi er så at sige et tal, som gør at vi levende væsner synes at objekterne, som opfylder tallet er pæne og fuldendte.
Der er naturligvis nok undtagelser, der bekræfter reglen :) Men matematikere har betegnet det som en universiel formel, FI eller Phi - et tal man altid får når man dividere højde med bredde.
Hvis man eksempelvis tager hele sin højde og divider med længden fra navle og ned ad vil tallet blive phi!!
I øvrigt finder man tallet fi/phi ved studier af talmæssige sammenhænge overalt i naturen. Fi er så at sige et tal, som gør at vi levende væsner synes at objekterne, som opfylder tallet er pæne og fuldendte.
14 år8. juni 2010 kl. 20:12
rdrd (slettet)
Aha
14 år8. juni 2010 kl. 20:52
rdrd (slettet)
...der kan man bare se!
14 år8. juni 2010 kl. 20:52
bruger slettet
Er jeg den eneste der er så useriøs at jeg begynder at sidde og synge Natasjas "Fi er min"? xD
Ej spøg til side, det er virkelig interessant, det er ligesom grækernes arkitektur, der også er tilpasset kroppens proportioner.
Ufatteligt at mennesket kan være bygget så præcist og at kroppen er så gennemtænkt, det er det der får én (eller mig i hvert fald) til at mene at noget større må have skabt os, da der må være intelligens bag en sådan konstruktion. Hehe men jeg må hellere stoppe inden jeg bevæger mig ud i den slags spekulationer, ellers er tråden da også kørt totalt af sporet :P
Ej spøg til side, det er virkelig interessant, det er ligesom grækernes arkitektur, der også er tilpasset kroppens proportioner.
Ufatteligt at mennesket kan være bygget så præcist og at kroppen er så gennemtænkt, det er det der får én (eller mig i hvert fald) til at mene at noget større må have skabt os, da der må være intelligens bag en sådan konstruktion. Hehe men jeg må hellere stoppe inden jeg bevæger mig ud i den slags spekulationer, ellers er tråden da også kørt totalt af sporet :P
14 år8. juni 2010 kl. 21:02
Kaela
Det støtter i hvert fald teorien om intelligent design - men ateister ville sikkert bare sige, at matematik er Gud *lmao*
14 år8. juni 2010 kl. 21:39
mia_duberg (slettet)
Matematik er bare gud ... Sådan er det!
14 år9. juni 2010 kl. 09:50
Jeg kan starte med at strege drengeformen/bananformen eller hvad folk nu kalder den. Det kan måske hænge sammen med, at jeg ikke er en pind, men jeg har bestemt former.
Pæreformen er jeg også lidt i tvivl om. Jeg har ikke smalle skuldre og små bryster, det er sådan tilpas. Men jeg har ret store lår.
Det næste punkt er æbleformen. Den ville jeg måske også kunne passe ind under, hvis det ikke var for mine store lår. Jeg tager nemlig meget let på i siden, altså får håndtag, men jeg har en relativt flad mave, og det har man da ikke når man er æbleformet, har man?
Det sidste er timeglasset - skal jeg regne med, at det er den jeg er? Det er vel en mellemting af det hele... Mine hofter er bare ikke heeelt ligeså brede som mine skuldre..