Det 'kære' monster

Du læser en tråd i debat > off topic

Det 'kære' monster
Jeg har et monster med mange navne. Ind i mellem kommer det og tager magten. Ikke så tit, men det sker.
Idag var det et småkage-monster.
Der var nogle småkager tilbage, 135g for at være helt præcis. Jeg skulle bare lige have 90g, det var der plads til i regnskabet. Men så kom monsteret og væk var alle småkagerne.
Så der er ikke røget specielt mange gram idag.
Har i andre også sådan et monster ?
14 år6. juni 2010 kl. 19:06
re: Det 'kære' monster
Hm, ja, det kiggede forbi mens jeg så film i går og overtalte mig til at det var i orden at spise resten af kammerjunkerne. :-|
14 år6. juni 2010 kl. 19:08
Jeg tror vist alle har sådan et monster, på en eller anden måde.
Jeg kender ihvertfald til det. Idag piste jeg også lige de kiks, som jeg ikke skulle spise.
Tror altid monsteret vil være der, der er bare forskelligt hvor god man er til at styrre det. For mig selv kan jeg sige at jeg har perioder hvor jeg er bedre til at styrre det end andre gange ;)
14 år17. juni 2010 kl. 18:25
Jeg har haft et sådant monster - og man skal da også have lov at leve, fra tid til anden :)

Men den måde jeg har lært at vinde over mit monster på er - at tænke på hvor meget det "koster" i min træning, før jeg har hentet det forsømte ind igen.
Prøv at gør op, hvor længe du skal står på en crosstrainer eller et løbebånd, før de 100-200 ekstra kalorier er forbrændt - sådan vænner man sig af med tanken. :)
14 år17. juni 2010 kl. 18:59
Rigtig god idé! Tak!
14 år18. juni 2010 kl. 07:34
Jeg så et klip af Chris Mcdonald, som sagde, at hvis vi bare kunne lade det blive i butikken, så behøvede vores rygrad ikke være helt så stærk, for så lå det jo ikke ude i skabet og fristede hele tiden.
14 år26. juni 2010 kl. 20:23
og det var da snart den bedste idé.. ham Chris har der. men tit så køber jeg jo ikke småkager kiks chips osv for at jeg selv skal spise det men fordi vi får gæster og de skal jo have lidt godt synes jeg..
og egentligt havde de vel lige så godt af frugt og grønt som mig.. meeen nej...
og når de så er gået og resterne er i skabet så kommer monstret! :-) her i formiddags vandt jeg - smed resulot resterne i skraldespanden istedet for skabet! så var den potte ude! så vidt så godt!
14 år27. juni 2010 kl. 16:50
Og ofte er det også fordi ens bedre halvdel har valgt at købe det, da man ikke selv var med for at holde ham i ørerne ;)

Min kæreste valgte fx for et par dage siden at købe en bøtte flødeis, koldskål, kammerjunkere og en stor twix da han var nede og handle mælk...

og da han er en streg i luften, som uden problemer kan lade ting ligge i skabet er det mig, der ender med at spise næsten halvdelen :(
14 år7. juli 2010 kl. 15:00

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });