Fedt %

Du læser en tråd i debat > off topic

Fedt %
Øv øv, her idag efter adskillige uger med ca. 4 - 6 timers fitness/ motion ugentlig, blev jeg noget overrasket, da min fedt % er steget igen, efter at være faldet 5 %, nu er den så steget 3 % - jeg er så bitter over mig selv, da jeg synes jeg har gjort et godt stykke arbejde.... men men men, så er det jeg tænker, at selvom man holder sig indenfor sine kcal om dagen, så mener kroppen nok ikke det er lige gyldigt hvad man tager indebords... (læs:is er min favorit i øjeblikket - nærmest overdrevet, vil jeg mene) og det er noget møj. For kroppen reagere åbenbart på, om man spiser masser af sundt eller også spiser noget usundt.

Så jeg kan jo næsten regne ud, at det jeg har forbrændt de sidste 3 uger, er muskelmasse (... jeg kunne bande mig langt væk lige nu!!!) og det er virkelig surt, efter hårdt arbejde med træning. Desuden skal det nævnes at jeg efter hver træning drikker proteindrik, men har desværre også tilladt mig selv at spise mange is.

Hvad gør I andre for at tabe jer i fedt % og samtidig opbygge muskelmasse? Hvad spiser I på en dag og hvor mange timer træner i og hvilken træning?

Håner virkelig jeg kan få min fedt % ned på omkring de 22%, hvis det da overhovedet er realistisk???
14 år29. maj 2010 kl. 14:37
re: Fedt %
Fedt procenten er jo et udtryk for hvor mange procent af din samlede kropsvægt der er fedt, så når du taber dig bliver din samlede masse mindre.
Eks.
En person på 70 kg har en fedtprocent på 30 %, i kilo er det 30*70/100 = 21 kg fedt
Den person taber sig så til 65 kilo og har nu en fedtprocent på 28 %, det er i kilo 28*65/100= 18,2 kilo fedt
Taber sig yderligere til 62 kilo, men har nu en fedtprocent på 29 %, det er så i kilo 29*62/100 = 17,98 kilo fedt, så selvom fedtprocenten er steget har personen alligevel tabt 200 g fedt.
Prøv at regne det ud for dig selv og se om du ikke bliver positivt overrasket.
formlen er altså fedtprocent gange med vægt divideret med 100
14 år30. maj 2010 kl. 22:35
rdrd, det var en interessant formel du kom med der. Så kan man virkelig se hvor meget fedt man slipper af med. Også selvom procenterne svinger.
14 år31. maj 2010 kl. 08:42
Rdrd: Super positivt, det vil jeg da lige regne på ;) Tak for det ;)
14 år1. juni 2010 kl. 17:51
Det var så lidt ;-)
14 år1. juni 2010 kl. 20:25

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });