På TV" kørte der i Praxis et forløb om en familie som begyndte at leve kernesundt. jeg ved ikke om man stadig kan se det på Sputnik, men det var meget interessant at følge dem. De tabte sig alle ved at leve kernesundt men..... mange forskellige eksperter var dog imod den måde som kernesund foreskriver at man skal leve. Eksempelvis blev brugen af kokosolie frarådet og mange af kosttilskuddene var overflødige.
Personligt synes jeg det værste var alle kosttilskuddene og så den dag da familien skulle gurgle mund i olie. FØJ.
#2 af bruger slettet
Jeg lånte bogen "kernesund mad" på biblioteket i går, og efter at have læst den, synes jeg der er visse ting i mit køleskab der skal have et dobbelttjek.
Men spørgsmålet går på om det nytter at gøre det halvt??
Umiddelbart tror jeg at alle her i huset fint tåler mælk og sukker i moderate mængder, så min plan er egentligt kun at udelukke tilsætningsstoffer og delvist gluten. Men duer det???
Synes nogle afsnit i bogen er lidt for "hellige" til min smag, f.eks. vedr olier der ikke duer til at stege i (går stik modsat den viden jeg har fået via min uddannelse), samt alle de kosttilskud man skal spise, hvilket slet ikke er nødvendigt hvis man ellers spiser en alsidig kost.
Men er her nogen der lever helt/delvist kernesundt, og hvordan fungerer det hos jer??
Vh Karin, som overvejer at hoppe delvist på kernesund bølgen