Manglende menstruation..

Du læser en tråd i debat > off topic

Manglende menstruation..
Hej. :-)
Jeg er en pige på 15..
Vægt: 50,5-51 kg
Højde: 175 cm
Fedtprocent: 18%

Jeg har i lang tid ikke fået min menstuation..
skyldes det at jeg vejer for lidt, eller er det meget normalt ikk at have den en længere periode?
Vejer for tiden 51 kg, men vil super gerne ned på 50.. ?
ville det være skadeligt, eller tror i det er okay?
(har en smal kropsbygning, og er ikk så tilfreds med min fedtfordeling lige for tiden, derfor)

På forhånd, tak for hjælpen..
Håber der er nogle der kan komme med et svar..
14 år7. april 2010 kl. 19:19
re: Manglende menstruation..
skal lige tilføjes at jeg bliver 16 om 4 dage, hvis det ændrer noget! .. :-)
14 år7. april 2010 kl. 19:21
Du er undervægtig, så du skal ikke længere ned. :) det kan nemt være pga. du vejer så lidt, at din menstruation ikke er kommet.
14 år7. april 2010 kl. 19:30
Nej jeg mener bestemt ikke det er normalt at din menstruation udebliver - med mindre selvføgeligt man er blevet for gammel eller gravid.

Det er din krop der fortæller dig, at noget er galt - og jeg tror helt bestemt ,du vejer alt for lidt. BMI på 18 er meget lidt - du skal i hvert fald op på 20 (siger min læge).
14 år7. april 2010 kl. 19:48
Undskyld, dit BMI er jo 16!
Alt for lidt!!!
14 år7. april 2010 kl. 19:50
Du har jo anoreksi søde ven.
Du skal ikke lytte efter enletterebarndom osv, du vejer alt for lidt. Vi er næsten lige høje. Du bør ikke veje mindre end jeg, jeg er to cm lavere end dig og jeg er pissetynd på en vægt af 56-57kg.

Jeg har haft anoreksi og af den grund fik jeg først min menstruation som 17årig. Min læge var endda i tvivl om hvorvidt jeg overhovedet ville få den fordi hvis man smadrer sit menstruationssystem under puberteten, kan man ødelægge det for altid!

Lad være med at vente til det er for sent. Det er det ikke værd. Du bliver alligevel stillet overfor følgende valg før eller senere: Tag på eller dø. Det var det mine læger sagde til mig ordret.

Jeg er virkelig ked på dine vegne og håber det bedste for dig :/
14 år7. april 2010 kl. 21:20
Tak for bekymringerne, men jeg ser altså ikk ''pisse tynd ud'' min fedtprocent er jo som den skal være.. ?
Har kun et muskelmasse på 43, så kan jo være derfor jeg ikk vejer så meget.? er godt nok meget fikseret på hvad jeg spiser, men syntes altså ikke jeg e for tynd. :-)
14 år8. april 2010 kl. 09:17
Da jeg var alt for tynd syntes jeg heller ikke at jeg var for tynd.. Og ens fedt% betyder ikke alt..
Det at du overhovedet fokuserer så meget på din vægt at du er herinde selvom du vejer så lidt, får allerede alle advarselslamper til at blinke..

Taler man et par kilos undervægt, kan man diskutere fedt% osv, men ved en så voldsom undervægt er der ikke så meget at diskutere...
14 år8. april 2010 kl. 09:45
Men jeg ser altså ikke undervægtig ud!
Overhovdet.. har hofter og også en del på inderlårene..
forstår bare ikk at jeg ikk vejer mere.. :-)
14 år8. april 2010 kl. 16:53
Hvem siger at du ikke ser undervægtig ud??

Er det noget du selv kan se, eller er der andre der fortæller dig at du har til både gården og gaden??

Selvfølgelig har du hofter, når man vejer så lidt som dig kan man jo tydeligt se hoftebenet, og det er altså ikke fedt!!

Så kom i gang med at spise unge dame!! Det er det eneste der vil hjælpe på din manglende menustration!!

Vh Karin
14 år8. april 2010 kl. 17:07

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });