Forstoppelse?

Du læser en tråd i debat > off topic

Forstoppelse?
Jeg har desværre det uheldige problem at jeg muligvis står overfor en mindre forstoppelse.
Der har ikke været 'aktivitet' på det område siden søndag morgen og jeg har prøvet med kaffe, frugt, fibre og hørfrø.

Er det normalt at maven går lidt i stå når man ændrer spisevaner?
jeg får i min kost ikke nok fedt og får i den lave ende af hvad jeg skal have i protein - hvor stor en indflydelse har det?

Jeg håber alle i kloge hoveder kan hjælpe :)
14 år27. januar 2010 kl. 06:34
re: Forstoppelse?
Jeg må hellere huske at sige at inden søndag havde jeg også nogle dage hvor der ikke rigtig skete noget.
Jeg får al den væske jeg skal have og lidt til, og ingen hvidt brød.

Førhen plejede jeg at være meget regelmæssigt
14 år27. januar 2010 kl. 07:08
Normalt når nogen har forstoppelse anbefaler man vand, motion og masser af kostfibre. Så egentlig burde du jo ikke have et problem....nu skriver du godt nok ikke noget om motion, men hvis du ikke laver noget på den front, var det måske en idé.

Jeg ved ikke om fedtprocenten har en indvirkning, men kunne da godt forestille mig at det fik det til at "glide" hvis du forstår hvad jeg mener ;-).

Men hvis der ikke sker noget, må du prøve med en gang svesker.....DET virker ;-)

Vh Karin
14 år27. januar 2010 kl. 08:40
jeg har både løbet og cyklet og lavet en masse forskelling husarbejde.

Så ja, der burde ikke være problemer...

måske jeg skal finde sveskejuicen frem senere ;)
14 år27. januar 2010 kl. 09:40
Ellers kan man jo prøve med produktet "Husk" (kan bl.a. fås i matas), som sætter gang i maven stille og roligt.

"Husk" er loppefrøskaller, som i øvrigt kan købes noget billigere end "Husk".

mvh Jacob
14 år27. januar 2010 kl. 22:33
sodavand og svesker skulle sætte gang i det..
14 år28. januar 2010 kl. 11:58
nu skete der endelig noget i dag. men hver 3. dag er lige sjældent nok.

forhåbentligt bliver det ikke den nye rytme :/
14 år28. januar 2010 kl. 14:25
En pose svesker smager ok og virker, som Karin siger :P
14 år9. februar 2010 kl. 20:46
Ja, svesker er gode men desværre også fulde af kcal.
Husk er godt men drik endelig rigelig vand til for det kan også virke den anden vej - altså samlende.

14 år20. februar 2010 kl. 09:02
Hvis det går helt galt så kan man få en the der hedder thea bona. Der går 8 - 10 timer og så virker det! Så regn lige ud hvornår det skal drikkes for at det er belejligt. Jeg drikker en enkelt kop inden jeg går i seng, hvis min mave er træg, og næste morgen kommer det hele der er der inde så ud igen. Jeg har en gang prøvet at drikke det om dagen så det skulle virke til aften, men så render jeg altså mange gange på toilettet før jeg er færdig :-(
14 år5. marts 2010 kl. 13:46

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });