#2 af bruger slettet
prutter??
Du læser en tråd i debat > off topicbruger slettet
re: prutter??
Det sker for mig hver gang jeg laver en kostomlægning (i hvert fald de 3 gange jeg har prøvet indtil nu.)
Hos mig, er det fordi jeg pludselig stopper en masse fibre ind i kosten, det vil automatisk give lidt mere tarmluft, i hvert fald i starten.
Så her er det i hvert fald tegn på en bedre fordøjelse, som blot lige skal i gang.
Så er du begyndt at spise mere groft/flere grønsager?? For så er det nok derfor :-)
Vh Karin, som selv har problemet lige i øjeblikket
Hos mig, er det fordi jeg pludselig stopper en masse fibre ind i kosten, det vil automatisk give lidt mere tarmluft, i hvert fald i starten.
Så her er det i hvert fald tegn på en bedre fordøjelse, som blot lige skal i gang.
Så er du begyndt at spise mere groft/flere grønsager?? For så er det nok derfor :-)
Vh Karin, som selv har problemet lige i øjeblikket
14 år25. januar 2010 kl. 14:24
bettina louise (slettet)
hejsa
jeg har osse problemer med at jeg prutter sindsygt meget, det er ikke særlig sjovt hvis man er i byen og man sidder der og prutter, jeg ved ikke hvorfor jeg prutter .
jeg har osse problemer med at jeg prutter sindsygt meget, det er ikke særlig sjovt hvis man er i byen og man sidder der og prutter, jeg ved ikke hvorfor jeg prutter .
14 år25. januar 2010 kl. 17:37
Mivsel (slettet)
Jeg har faktisk mærket en forbedring efter jeg er begyndt at holde øje med min kost herinde.
Har kun været oppustet én gang og der havde jeg syndet.
Har det generelt 100% bedre i maven og har meget mindre luft også.
Har kun været oppustet én gang og der havde jeg syndet.
Har det generelt 100% bedre i maven og har meget mindre luft også.
14 år25. januar 2010 kl. 21:08
bruger slettet
Hej,
Tak til jer alle. Det er jo et rimlig pinligt emne, men fedt at vide, man ikke er helt alene i verden med det.
Karin - jeg er begyndt at spise en del mere groft/grøntsager, så det er da en sandsynlig årsag.
Kan det også have noget at gøre med et øget mængde aktivitet, så maven ikke har så meget energi til at fordøje maden??
Anyways - tak for svar - håber/regner med at det går i sig selv.
Heller ude end inde ;)
Tak til jer alle. Det er jo et rimlig pinligt emne, men fedt at vide, man ikke er helt alene i verden med det.
Karin - jeg er begyndt at spise en del mere groft/grøntsager, så det er da en sandsynlig årsag.
Kan det også have noget at gøre med et øget mængde aktivitet, så maven ikke har så meget energi til at fordøje maden??
Anyways - tak for svar - håber/regner med at det går i sig selv.
Heller ude end inde ;)
14 år26. januar 2010 kl. 09:08
bruger slettet
Ja det lyder da også meget sansynligt med motionen.
De ting der bliver anbefalet ved forstoppelse er jo vand, groft brød/ grønsager og motion.
Så motionsdelen sætter nok også lidt gang i systemet :-)
Vh Karin
De ting der bliver anbefalet ved forstoppelse er jo vand, groft brød/ grønsager og motion.
Så motionsdelen sætter nok også lidt gang i systemet :-)
Vh Karin
14 år26. januar 2010 kl. 16:54
Anonym
Kender det godt, både hvis jeg spiser meget groft. Men også hvis jeg i længere perioder har været rigtig sund, og så får hvidt brød, det giver altså luft i maven.. Og kan mærke at det stopper fordøjelsen, hvis min mave ikke er vant til hvidt brød..Så det er en go motivation til at spise rugbrød istedet for franskbrød el. krydderboller ;)
Hvis man vil undgå forstoppelse (og luft i maven) er det også en god ide at tygge maden ordentligt og ikke sluge det. Og ja, masser af vand! Og løbeture sætter godt gang i fordøjelsen, virker hvertfald for mig :-)
Hvis man vil undgå forstoppelse (og luft i maven) er det også en god ide at tygge maden ordentligt og ikke sluge det. Og ja, masser af vand! Og løbeture sætter godt gang i fordøjelsen, virker hvertfald for mig :-)
14 år26. januar 2010 kl. 18:20
bruger slettet
Jeg har det samme problem, men jeg spiser også rosiner hver dag ;)
14 år31. januar 2010 kl. 23:56
SiriS (slettet)
Jeg har lige læst at der er nogen der får luft i maven af at spise frugt og grøntsager samtidig. Prøv at lægge mærke til det. Løg, kål og bønner er kendte gasdannere, også for vegetarer.
14 år3. marts 2010 kl. 20:54
Jeg er stoppet med at ryge (ca 5 december) og er begyndt at motionere igen. Dyrker motion ca 4-5 gange om uden nu efter ikke at have rørt mig alverden i månederne forinden (har tidligere dyrket sport på eliteplan - men det er over 20 kg/10 år siden..)
Jeg har totalt tabt mig ca 5 kg og synes selv at kunne se på kroppen, at det går fremad.
Har dog de sidste 14 dage pruttet sindsygt meget. Der er dog ikke så meget lugt i, så det er ikke totalt ulækkert, men dog rimligt underligt og trods alt ikke vildt charmerende. Er der andre, der har prøvet noget lignende/kender til problemstillingen??