Gravid og vægttab

Du læser en tråd i debat > off topic

Gravid og vægttab
Hej med jer alle (nok mest pigerne)

Jeg er i gang med at tabe mig men er også i den situation at jeg muligvis er gravid.
Er der nogen der har været i samme situation?
Synes i stadig jeg kan tabe mig eller??

14 år20. januar 2010 kl. 20:32
re: Gravid og vægttab
Jeg har en veninde der var i samme situation... hun var igang med et vægttab da hun blev gravid... de første 2 mdr fortsatte hun dog, men ikke i det ekstreme... tror hun indtog mellem 6000 og 7000kJ om dagen...

Hvis jeg var i samme situation ville jeg nok fortsætte omend kun med et lille underskud eller skrue lidt op for gåturene og anden motion... dyrker du regelmæssig motion nu?? For hvis ikke må du ikke kaste dig ud i det vilde da kroppen skal være vant til det...

hvis du er helt i tvivl skal du nok snakke med din læge... det kommer jo også an på hvor meget du vejer for meget og såen...

én ting er sikkert.. babyen skal nok tage hvad den har brug for... :o) det er en fantastisk egenskab de har de små væsener når de stadig er inde i maven... :o)

Håber det hjalp lidt:o)
14 år20. januar 2010 kl. 22:39
re: Gravid og vægttab½
Hej Gine
Tak for svaret det var rigtig fint.
Nej jeg dyrker rigtig meget motion i forvejen så det skal nok gå...

Tænkte jeg ville snakke med lægen hvis det var, men nu må vi se.
Min BMI er ikke så god så ja tror måske også lægen vil forestå jeg fortsætter...
men endnu engang tak for svaret
14 år20. januar 2010 kl. 23:54
re: Gravid og vægttab½
Lægen vil bestemt ikke anbefale, at man taber sig, imens man er gravid. Det har jeg i hvert fald overhovedet ikke set anbefalet nogen steder - tværtimod! At holde vægten eller at nøjes med at tage en smulepå er derimod en rigtigt god idé, hvis man er overvægtig. Så snupper baby, hvad baby skal bruge fra depoterne, så på den måde taber man sig faktisk også.

Tillykke med graviditeten - måske :-)

mvh. tina
14 år21. marts 2010 kl. 23:59
nej du skal ikke tabe dig.
men langsom svømning og cykling er formentligt ok.
spørg din læge.
tillykke med din mulige graviditet.
14 år22. marts 2010 kl. 08:32
Det kommer an på hvor fed du er. Ta en snak med din læge så du er sikker på at du gør det rigtige. Jeg kender folk der er gravide og som godt må tabe sig mens de gravide, vi taler kvinder på 130 kg, men de er også under stramt opsyn af deres læge.
14 år22. marts 2010 kl. 10:13
Jeg mener bestemt at med mindre der er noget i vejen med dig må du gerne dyrke al den motion du vil, så længe du orker. Men snak med lægen, og fortæl gerne her hvad hun sagde.
14 år22. marts 2010 kl. 22:00
Min veninde i 7 md fik af vide af sin jordmor at hun måtte gøre hva hun ville så længe hun selv syntes hun kunne klare det.
Og her forleden var jeg til spinning med en instruktør i 7 md som regnede med at forsætte til 2 uger inden hun var sat til og hun er også pilates instruktør samtidig.

Tror det er bedst du snakker med din læge for det er nok meget individuelt hvad kroppen kan klare under graviditet. Og meld endelig tilbage med hva lægen sagde :)
14 år24. marts 2010 kl. 18:13
Man anbefaler faktisk gravide at dyrke masser af motion...
hvor meget man kan klre er så op til den enkelte.
Jo mere motion des mere ilt i blodet og jo mere ilt des bedre har barnet det :0)
14 år30. marts 2010 kl. 21:53
Der er altså også stor forskel på at være gravid og dyrke masser af motion - og på at være gravid og dyrke masser af motion kombineret med slankekost ;-)

Jeg er gravid med tvillinger i 7. måned, og der hvor jeg klart har haft det bedst, er i de perioder, hvor jeg har dyrket motion og brugt mig selv. Sjovt nok er jeg omgivet af mennesker, der synes, at man bør lægge sig på sofaen og blive liggende i 9 måneder, så det har faktisk været lidt anstrengende at høre på alle de anbefalinger af at lave ingenting. Det er faktisk inklusiv personale på sygehuset, selv om jeg virkelig har haft en ok graviditet indtil nu...

Men man skal altså ikke gå efter et decideret vægttab, når man er gravid - der skal jo være NOGET næring til babyen. Men hvis man er overvægtig, anbefales det at holde vægten - så taber man sig jo den dag, man føder :-) I øvrigt koster amning også en del på kaloriekontoen - her skal man bare huske, at når man stopper med at amme, kan man ikke fortsætte med at spise på samme måde (har jeg hørt ;-))

mvh. tina
14 år31. marts 2010 kl. 00:03

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });