#1 af Anonym
overgangsaldren
Du læser en tråd i debat > off topicAnonym
overgangsaldren
hej er her nogle kvinder som er i overgangsalderen. Jeg ved ikke om jeg er ved at komme i den aldre mine menstruation er bleven mærkelig efter fødsel nr 3 har jeg haft menstruation i 5 dage og nu et år efter har jeg kun menustrution i 3 dage og jeg for en pletblødning 3 dage efter menstruation stop
14 år10. januar 2010 kl. 21:14
Gine (slettet)
re: overgangsaldren
Jeg ville gå til egen læge... det lyder lidt mystisk at menstruationen ændrer sig så meget på et år...
Hilsen
Gine
Hilsen
Gine
14 år11. januar 2010 kl. 12:28
Kirsten P (slettet)
Nu skriver du ikke hvor gammel du er, men hvis det kun er et år siden du har født tror jeg også jeg ville gå til lægen som så kan tage en blodprøve for at se om det er det der er i vejen.
Jeg begyndte min overgangsalder i midten af 40erne. i første omgang ville jeg ikke rigtig være ved det. Jeg tror jeg var 45 første gang jeg havde 3 mdr. uden mens. Nu er jeg 52 og har ikke haft mens i over et år men hedetur uha uha Jeg synes også det er blevet sværere at tabe sig.
Jeg begyndte min overgangsalder i midten af 40erne. i første omgang ville jeg ikke rigtig være ved det. Jeg tror jeg var 45 første gang jeg havde 3 mdr. uden mens. Nu er jeg 52 og har ikke haft mens i over et år men hedetur uha uha Jeg synes også det er blevet sværere at tabe sig.
14 år11. januar 2010 kl. 16:10
Anonym
jeg er kun 29 år men min mor kom i overgangsdalren da hun var 35 år jeg har været hos lægen med det han mener ikke at der er noget galt med mig han tog blodprøve og lavede en gynalogisk undersøgelse og det hele så normalt ud men det er så ca 6 mdr. siden han undersøgte mig
14 år11. januar 2010 kl. 19:03
Gine (slettet)
Jeg synes det lyder mystisk... Måske du skulle spørge en anden læge? Hvis din egen mor gik i ivergangsalder som 35-årig kunne man jo godt tænke at du ville opleve det samme tidligt også.
Hvis det er 6 mdr siden du var hos din egen læge så ville jeg søge derned igen... hvis han stadig ikke kan give dig svar så ville jeg finde en anden for at få en second opinion...
Jeg ville også bekymre mig jeg jeg var i din situation.... hvordan og hvorledes med din kost og vægttab??
Hvis det er 6 mdr siden du var hos din egen læge så ville jeg søge derned igen... hvis han stadig ikke kan give dig svar så ville jeg finde en anden for at få en second opinion...
Jeg ville også bekymre mig jeg jeg var i din situation.... hvordan og hvorledes med din kost og vægttab??
14 år12. januar 2010 kl. 09:31
Anonym
jeg vejer nu 59 kg og jeg spiser frugt og grønt som anbefalet og jeg spiser ikke for meget fedt og jeg spiser 6 gang om dagen men små pestioner. motion dyrker jeg også hverdag.....ja så jeg vil ikke mene at det kan være kosten der er skyld i det....men jeg prøver at gå til lægen igen og håber på at han kan finde ud af noget....
14 år12. januar 2010 kl. 19:56
Kirsten P (slettet)
Jeg tror nu ikke du er i overgangsalderen. Det er ikke unormalt at mens ændre sig efter en fødsel, og du har fået at vide at det er normalt.. Du kunne godt gå til læge igen men det er så for din sjælefreds skyld.
14 år13. januar 2010 kl. 10:22
Gine (slettet)
Personligt sætter jeg sjælefred højt og ville spørge min læge igen...
Men ved også at menstruation ændrer sig... jeg selv har lige oplevet et skift i dage og længde på trods af at jeg er på p-piller...
Men ved også at menstruation ændrer sig... jeg selv har lige oplevet et skift i dage og længde på trods af at jeg er på p-piller...
14 år13. januar 2010 kl. 10:24
Anonym
ja det er noget underligt noget, med ens mens jeg syntes bar at det er meget det har ændret sig på et år har jeg aldrig oplevet før..... men jeg går til lægen igen for at få indre ro......men tak for hjælpen alle sammen
14 år13. januar 2010 kl. 19:27