Hej!

Du læser en tråd i debat > off topic

Hej!
Jeg kunne ikke lige finde et sted at sige hej til alle jer "gamle", så jeg gør det bare her: hej!
Jeg hedder Sanne, har i de sidste 5 år tabt de samme 4 kilo - op - ned- op - ned, men nu skal det dælme være løgn! Jeg fylder 50 næste gang, og jeg skal være den mest ovrelækre 50-årige man har set. Men det kræver da vist et par opstramninger og så et par kilo mindre.

Jeg glæder mig til at komme i gang!
15 år19. september 2009 kl. 12:31
re: Hej!
God vind med det! Hvad vil du gøre rent konkret?
15 år20. september 2009 kl. 03:21
Tak for det!
Egentlig var jeg i gang med at følge Weightwatchers. Jeg købte deres brevkursus her før sommerferien. Jeg har fulgt dem før, sådan ud fra retningslinier jeg har fundet på nettet, og kunne egentlig godt lide programmet, og nu ville jeg gerne gøre det rigtigt - dog har jeg ikke mulighed for at gå til møder - så jeg købte brevkurset.

Men jeg er lidt skuffet, for der er ikke noget support med, og heller ikke nogen mulighed for at gå ind på en side og taste sine resultater ind og se udviklingen og få kommentarer, og det tror jeg er vigtigt - så nu bruger jeg denne side. Princippet her er jo teknisk set det samme som ww, bortset fra at vi siger kalorier og ikke points, faktisk er jeg ret imponeret over sitet her!

Så jeg vil altså spise færre kalorier, og så vil jeg dyrke noget motion. Jeg er gået i gang med at løbe, og så har jeg en masse motionsdvd'er, som jeg vil få rørt -jeg har både yoga, pilates, disco-workouts og kickboxing, så det burde jo være muligt at få sat forbrændingen i vejret.

Jeg fik startet seriøst for en uge side, og har tabt et kilo. Så lige nu er jeg ret godt tilfreds med mig selv!

Hvad med dig? Hvad gør du?
15 år24. september 2009 kl. 09:42
Jamen jeg bruger siden her til at optimere balancen mellem mit kalorieindtag og -forbrug, lære noget om mit aktivitetsniveau i tal og i fordeligen af næringsstoffer. jeg har altid interesseret mig for sund mad, og nu kan jeg så kombinere det med 'kampen mod kiloene'. Jeg har altid vejet 3-5 kg mere end jeg havde lyst til, jeg havde min ønskevægt mens jeg ammede mine to børn, men da det holdt op, kom dellen igen. Med årene er der kommet 10 kilo på, jeg vejer det samme som da jeg var højgravid, og hver vinter var der kommet tre kilo mere på - ikke sjovt, men nu er udviklingen vendt. Som du ved fra 'Motionsbloggen' prøver jeg at køre powerwalking, løbetræning, yoga og styrketræning med hjemmeøvelser ind i min ugeplan, og i det hele taget finde måder at røre mig mere på, da jeg arbejder hjemme ved en computer. Det er nogen gange for meget af det gode på en gang, men når det kører bedst er jeg super glad for alt det gode jeg gør for min krop, og den belønner mig rigeligt. Jeg føler mig fem år yngre blot ved et vægttab på 'sølle' 3 kg (som også er en del, hvis man fx sammenligner med 12 pk smør.) Jeg taber ca 1 kg om måneden.
15 år24. september 2009 kl. 23:11

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });