Vaskemaskine?

Du læser en tråd i debat > off topic

Vaskemaskine?
Hej!

Jeg håber at nogen, på trods af pinseferie, kan afse tid til at give mig et par råd vedr. vaskemaskinekøb.
Jeg har virkelig brugt meget tid på nettet og læst om de forskellige mærker, men jeg synes alligevel at det er uhyggeligt svært.

Det jeg har brug for er en maskine som bl.a. kan få kattehår af tøjet og selv om vi kun er 2 mennesker (og 4 katte) så har jeg besluttet mig for en maskine med stor tromle, altså én som kan tage op til 8 kg. da vandmængden tilpasses efter tøjmængden.
Jeg vil ikke ofre mere end allerhøjst 6000 kr, men der er for tiden heftig priskrig så man kan få en maskine til 6000 som har kostet 8000 før.

Jeg har villet lægge spørgsmålet ud længe, men har så alligevel tænkt at det kunne jeg nok selv finde ud af, men nu spørger jeg alligevel da jeg som sagt synes at det er en ren (!) jungle.
Mange mærker er begyndt at lave tromlerne i en ny udformning, hvilket skulle være mere skånsomt ved tøjet ("VarioSoft"), hvor hullerne i tromlen er mindre, men jeg er i tvivl om f.eks. dyrehår også kommer lige så godt med ud på denne måde.

Så please kom med jeres bedste råd :-)
Mange knus og god pinse.
15 år30. maj 2009 kl. 22:19
re: Vaskemaskine?
Det er helt ok at der ikke er nogen der har svaret, det er sgu et åndsvagt spørgsmål ;-)
Jeg kan fortælle at jeg har beslutte mig og den kommer i morgen.
Det er også på tide da vasketøjsbunken er kravlet helt op i loftshøjde.
15 år8. juni 2009 kl. 11:12
Hehe.. bare i orden, der var nok ikke rigtig nogen som kunne komme med råd - men jeg håber da at du får fat i en ordentlig vaskemaskine, så du kan komme den voksende vasketøjsbunke til livs! ;)
15 år8. juni 2009 kl. 13:11
Jeg syntes det var et godt spørgsmål - jeg havde i hvert tilfælde ikke nogen bud på et svar.

Kan du fortælle hvad du købte og om det opfyldte dine krav?
15 år9. juni 2009 kl. 12:18
fjerne katte hår det kan de alle sammen, men rens filter/tømme filter en gang imellem selv.
15 år20. juni 2009 kl. 08:32
Så kom jeg endelig til denne tråd, det er desværre ikke så tit jeg får kigget i andre end i de to vægttabsfora.

Ja, jeg har fået en Siemens E14-64. Det er en rigtig god maskine som kan tage 7 kg tøj hvilket jeg dog aldrig kan samle nok til at fylde i, men den har self programmer til den halve mængde og meget mere.
Den størrere tromle er dog god til tæpper o.l.

Jeg brugte virkelig meget tid på at undersøge markedet og der er jo virkelig priskrig på den slags ting for tiden. Jeg kom dog frem til at det næsten er hip som hap hvilken maskine man vælger da alle nye maskiner minder en del om hinanden mht hvad de kan og hvordan programmerne er skruet sammen. Den store forskel ligger i hvormeget vand og strøm de bruger + hvormeget vand der er i tøjet efter centrifugering.

Ang. fnuller og dyrehår har jeg taget et gammelt husråd op igen.
Skumgummi!!! F.eks. engangsvaskeklude (ikke 1 men 5!) i en vask kan virkelig tage en masse fnuller fra tøjet :-)
15 år16. august 2009 kl. 11:22
Det var da et godt tip - den vil jeg bruge :-)
15 år17. august 2009 kl. 08:48

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });