Pinlig kur!!

Du læser en tråd i debat > off topic

Pinlig kur!!
Jeg er 165 høj og vejer godt 60 kg hvilket er fint!! Jeg vil gerne tabe yderliger to kg! så er jeg tilfreds:-D Andre folks umiddelbare holdning (og jeg mener familie og venner), er åbenbart at kun overvægtige må tabe sig. Det er så svært, når de spøger... er du på kur... når jeg sender kagefaget videre. Jeg siger nej, for jeg er pisse flov. Jeg kan ikke sige at jeg gerne vil leve sundt, og at jeg bliver doven af alle de søde sager, for så må jeg jo være syg, syntes de at mene. Jeg er IKKE for tynd. Jeg har født to børn, og til min egen ros, er jeg rigtig god til at klæde mig så de knap så heldige folder, og den lidt brede bagdel skjules. Jeg vil ikke sættes i bås, fordi at jeg rent faktisk gør noget for at være sund, og plejer min krop. Jeg føler mig anderledes, og undgår helst at spise sammen med andre, da jeg kan se himmelvendte øjne, når jeg sender sovsen videre, uden at tage noget. Det er f..... pinligt. Hvad gør i andre??
15 år31. marts 2009 kl. 21:00
Klap dig selv på skulderen!
Hej Misha
JO - Du kan GODT sige at du vil leve sundt og bliver doven af søde sager. Det kunne være du smittede dine omgivelser med gode vaner - og det er vel ikke så slemt?
Hvad er vigtigst i denne sammenhæng?: Andres mening om dig, eller dit velbefindende ved at spise sundt?
Jeg kender godt kampen. Vi kæmper mod indgroede vaner, både hos os selv og andre. De himmelvendte øjne kan jo også bunde i jalousi, over at du formår at sige nej tak. Folk med manglende rygrad (til at sige nej til søde sager eks.) ynder at pege fingre af folk der formår at holde de løfter man har givet en selv.
Klap dig selv på skulderen og vær stolt af dig selv - Du gør noget god for dig selv med sund kost og mere motion. Tillykke med det!

Pas godt på dig selv
15 år31. marts 2009 kl. 21:54
re: Pinlig kur!!
Ååårhh jeg kender det godt. Jeg skal også lige tabe et par kilo, og er jo heller ikke tyk eller noget - MEN har bare lige lidt for meget mavedelle og slappe lår osv, så vil gerne i form og tabe et par kilo til sommersæsonen.
Men ja, det har folk ret svært ved at acceptere, så jeg gør det egentlig også uden at snakke for højt om det.. :)
15 år1. april 2009 kl. 20:11
Jeg synes du skal sige til dem at du passer på din krop og helbred ved at leve sundt og derfor har du ikke lyst til at spise netop dette stykke kage... Lig vægt på at du ikke har lyst! ikke noget med at du ikke må...

Men det er jonetop også hvad du gør.
jeg sidder ofte med samme problem når vi er i byen. jeg drikker ikke, od det er absolut ikke alle mine bordherer der an forstå det.

Men jeg synes helt ærligt ikke at det er værd at spilde mit liv på alkoholiske giftstoffer og tømmermænd :) at værtinden eller bordherren så synes det er rart, det synes jeg er helt i orden og har fuld forståelse for det. Det respekterer og accepterer jeg fuldt ud, så det mindste jeg forventer at at de også respekterer og accepterer min holdning.

Forstår de de ikke med en pæn hentydning, jamen så må det skæres ud i pap!

Nogle folk ryger, andre gør ikke
Nogle folk nyder alkohol, andre gør ikke
Nogle folk spiser økologisk, andre gør ikke
Nogle folk spiser sukker, andre gør ikke...

Hele vejen igennem er det valg vi må tage hevr i sær.

Tag hensyn til dig selv, vær stolt over dit valg! det er et super flot valg.. Sukker er nemlig ikke andet end et unødigt (efter min mening også vanedannende) "giftstof"... Jeg ville ønske at jeg var nået så langt som du!
15 år2. april 2009 kl. 09:05
Jeg kender det også alt for godt..! Bor på kollegie med fælleskøkken, så det er yderst sjældent jeg har noget som helst "privatliv" når det kommer til madlavning :-) Og det er simpelthen så flovt at stå der morgen, middag og aften med sin lille køkkenvægt og veje grøntsager! De andre tror jo man er psykopat. Jeg prøver at gøre det i skjul og forsøger at spise på skæve tidspunkter når de andre ikke er der, men det er jo alt for irriterende at skulle tilrettelægge sin dag efter det!!

Men jeg synes bare du skal holde fast i dine (sunde) principper uden at det bliver på en nedværdigende jeg-ved-bedre-agtig måde, for det er vel det der ligesom trigger folk til at synes man er for meget.
15 år7. april 2009 kl. 22:48

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });