Im back baby!!!
Du læser en tråd i debat > off topicSpacy
re: Im back baby!!!
Hej Mette, velkommen tilbage og tillykke med graviditeten :-)
Nej, den der med at man skal spise for 2 når man er gravid er vist gammel overtro.
Jeg synes at du har taget den rigtige beslutning, godt at du er stoppet op med spiseriet ellers kunne du risikere at blive et ordentligt brød under din graviditet. For meget sukker og fedt er vel heller ikke godt for barnet, som også kan blive født overvægtigt og sågar med sukkersyge. Nej jeg ved ikke om det har noget med moderens kost at gøre, men det er vel logisk nok, at for meget af det usunde ikke er specielt godt for den lille.
Du har ret i at Madital er et superssite :-)
Held og lykke med det hele. Knus Spacy.
PS: Jeg synes nu ikke at et indlæg som dit er specielt langt ;-)
Nej, den der med at man skal spise for 2 når man er gravid er vist gammel overtro.
Jeg synes at du har taget den rigtige beslutning, godt at du er stoppet op med spiseriet ellers kunne du risikere at blive et ordentligt brød under din graviditet. For meget sukker og fedt er vel heller ikke godt for barnet, som også kan blive født overvægtigt og sågar med sukkersyge. Nej jeg ved ikke om det har noget med moderens kost at gøre, men det er vel logisk nok, at for meget af det usunde ikke er specielt godt for den lille.
Du har ret i at Madital er et superssite :-)
Held og lykke med det hele. Knus Spacy.
PS: Jeg synes nu ikke at et indlæg som dit er specielt langt ;-)
15 år1. marts 2009 kl. 14:17
bruger slettet
Hej.. Jeg har en veninde der lige er blevet gravid og også gerne vil holde den sunde livsstil.. Hun har lidt for meget på side benene og vil derfor gerne tabe lidt samtidig med så hun ikke ender med at være drastisk overvægtig efter graviditeten (også så der er energi til den lille ny).. Mit spørgsmål er: Er der en god kostplan for dette? Bestemte træningspas man kan lave?
15 år20. marts 2009 kl. 13:50
Majse_ (slettet)
Hvis du har problemer med bækkenet er det meget bedre at cykle end at gå. Cykling styrker bækkenet, samtidig med at du aflaster det fra noget af vægten.
Held og lykke med din graviditet.
Ps. med min den første dyrkede jeg motion 7 timer ugentlig (3 timer spinning, 4 timer step) og jeg havde det dejligt hele vejen.
Held og lykke med din graviditet.
Ps. med min den første dyrkede jeg motion 7 timer ugentlig (3 timer spinning, 4 timer step) og jeg havde det dejligt hele vejen.
15 år26. marts 2009 kl. 10:57
Efter at have været væk fra madital siden starten af oktober melder jeg mig nu på banen igen. (jeg hed tidligere MetteSzabo) Tabte mig 13 kilo i løbet af 2008 og var bare så glad og har aldrig været i bedre form. Nød det i fulde drag og elskede pludselig løb og styrketræning. (og friske agurker)
Den sunde livsstil var i høj grad et resultat af madital og den opbakning og motivation jeg fandt herinde.
Så blev jeg gravid og fra den ene dag til den anden stoppede det sunde liv. Dumt, det ved jeg nu, men tænkte at jeg ikke ville risikere noget ved at løbe og styrketræne, og uden motionen, ja så gav det heller ikke megen mening fortsat at veje maden, og meget hurtigt gik jeg tilbage til livet som sukkermonster.
Har været så ked af det i den senere tid. Den laveste vægt jeg nogensinde har haft havde jeg i slutningen af september, på 56 kilo (bmi 20,1) og min normalvægt var omkring 57 kg til slut hvilket bare var så lækkert. Sidst jeg vejede mig var for omkring en uge siden. Der viste vægten 65 kg. Regner med der er kommet ca et kilo på.
Snakkede med min jordemoder som foreslog at jeg vendte tilbage til den gamle livsstil. Det troede jeg faktisk ikke at man måtte som gravid, men hun mente at det ikke var nogen helbredsrisiko, hverken for baby eller jeg, hvis jeg satte en maksgrænse på max 70 kg i det hele og egentligt bare forsøgte at holde den vægt jeg har nu resten af graviditeten.
Nogen heftig form for motion kan jeg ikke dyrke, da mit bækken hurtigt bliver træt. Men jeg har tænkt mig at alliere mig med min skridttæller og have et minimum på 10.000 skridt jeg skal op på i løbet af en dag.
Skal til kontrol hos jordemoderen lidt oftere end jeg ellers ville have skullet for at holde øje med at baby vokser som han skal, og skal selvfølgelig ikke have noget voldsomt kalorieunderskud, men lidt må jeg gerne have.
Glæder mig sådan. og glæder mig til at blive en del af dette fællesskab igen, hvor jeg før har været så glad for at være. Så undskyld at dette blev langt som en hel roman:-)
Mange hilsner fra Mette