#2 af bruger slettet
Uren hud
Du læser en tråd i debat > off topicbruger slettet
re: Uren hud
Hej Louise,
jeg har haft samme problemer når jeg ikke har været på p-piller, og jeg havde virkelig meget glæde af basiron, så jeg kan kun anbefale dig at klø på med dette wonder middel. Det klør lidt i starten, er sikkert ikke just sundt for huden og afbleger sengetøj, håmdklæder og tøj - men det virker :-) Der gik et par uger eller måneder inden jeg rigtig syntes det gav resultater så du må ikke give op hvis du ikke lige synes du kan se virkningen.
Man kan vist også få en skrappere udgave (på 10%, mod håndkøbs basiron på 5%) men den kræver vist nok recept fra din læge. Men jeg ville anbefale dig lige at gi' den på 5%en stor chance først :-)
Håber det virker så du ikke længere behøver gemme dig og være flov!
jeg har haft samme problemer når jeg ikke har været på p-piller, og jeg havde virkelig meget glæde af basiron, så jeg kan kun anbefale dig at klø på med dette wonder middel. Det klør lidt i starten, er sikkert ikke just sundt for huden og afbleger sengetøj, håmdklæder og tøj - men det virker :-) Der gik et par uger eller måneder inden jeg rigtig syntes det gav resultater så du må ikke give op hvis du ikke lige synes du kan se virkningen.
Man kan vist også få en skrappere udgave (på 10%, mod håndkøbs basiron på 5%) men den kræver vist nok recept fra din læge. Men jeg ville anbefale dig lige at gi' den på 5%en stor chance først :-)
Håber det virker så du ikke længere behøver gemme dig og være flov!
16 år6. november 2008 kl. 19:32
iakob
Jeg havde uren hud da jeg var ung - faktisk næsten helt til jeg blev 30 år !
Fordelen var - som een tørt bemærkede hos i venteværelset - så kunne man da i det mindste se hvad jeg var til hudlægen for :-)
Min urene hud forsvandt da jeg tog en måned til Kina og svedte i tykke stråler i over 30 graders varme hver dag og drak litervis af vand. Men om det var grunden eller om det var fordi jeg (næsten) ikke spiste fastfood og chips eller bare fordi jeg endelig havde fået hormonerne under kontrol, det ved jeg ikke. Det skyldtes sikkert en kombination.
Jeg ved ikke hvor gammel du er, men jeg vil gætte på at du er under 20 år - ellers søg lægehjælp for at få en aftale med en hudlæge. Jeg husker kun alt for tydeligt den der hvid-gullige bums der altid kom frem midt i ansigtet dagen før en fest. Hvis man klemte den, så fik man en hvidgullig åbent sår midt i ansigtet og hvis ikke.. ja kønt var det ikke. Bortset fra disse trælse bumser, så lærte jeg at leve med det. Man kan ikke lade sig begrænse af sådan noget overfladisk noget i årevis ;-)
Men man kan naturligvis bruge oceaner af penge på cremer, sæber og stifter. Man kan gå til hudlæge og opsøge alle de demostrationer for hudprodukter man kan finde.
Fordelen var - som een tørt bemærkede hos i venteværelset - så kunne man da i det mindste se hvad jeg var til hudlægen for :-)
Min urene hud forsvandt da jeg tog en måned til Kina og svedte i tykke stråler i over 30 graders varme hver dag og drak litervis af vand. Men om det var grunden eller om det var fordi jeg (næsten) ikke spiste fastfood og chips eller bare fordi jeg endelig havde fået hormonerne under kontrol, det ved jeg ikke. Det skyldtes sikkert en kombination.
Jeg ved ikke hvor gammel du er, men jeg vil gætte på at du er under 20 år - ellers søg lægehjælp for at få en aftale med en hudlæge. Jeg husker kun alt for tydeligt den der hvid-gullige bums der altid kom frem midt i ansigtet dagen før en fest. Hvis man klemte den, så fik man en hvidgullig åbent sår midt i ansigtet og hvis ikke.. ja kønt var det ikke. Bortset fra disse trælse bumser, så lærte jeg at leve med det. Man kan ikke lade sig begrænse af sådan noget overfladisk noget i årevis ;-)
Men man kan naturligvis bruge oceaner af penge på cremer, sæber og stifter. Man kan gå til hudlæge og opsøge alle de demostrationer for hudprodukter man kan finde.
16 år7. november 2008 kl. 19:32
Anonym
Jeg har det på præcis samme måde - lige nu døjer jeg også meget med uren og fedtet hud, som jeg ellers aldrig har haft noget af!
Meget irriterende. Men det må have noget med hormonerne at gøre..
De råd jeg kan give er, at rense huden med skånsomme produkter, drikke en masse vand, ikke gå med for meget makeup så huden kan få luft og, hvis man har fx pandehår, så at sætte håret op :) kan måske ikke hjælpe så meget hvis det er meget slemt, men synes selv det kan hjælpe med at få en flottere hud...
Meget irriterende. Men det må have noget med hormonerne at gøre..
De råd jeg kan give er, at rense huden med skånsomme produkter, drikke en masse vand, ikke gå med for meget makeup så huden kan få luft og, hvis man har fx pandehår, så at sætte håret op :) kan måske ikke hjælpe så meget hvis det er meget slemt, men synes selv det kan hjælpe med at få en flottere hud...
16 år11. november 2008 kl. 20:31
Sofapude (slettet)
Tak for alle jeres svar. Det er altid rart at mærke at man ikke er alene med sine problemer og skavanker : ) Jeg har nu bestilt tid hos min læge, for at få undersøgt om der er noget der kan gøres mod min urene hud.
Mvh. Louise
Mvh. Louise
16 år11. november 2008 kl. 21:25
bruger slettet
Hvis du renser ud i din kost, renser du også ud i din krop. Mange oplever at hvis de begynder at spise sundere, så får de uren hud i en periode, fordi huden renser ud. Jeg vil foreslå rene økologiske råvarer, ingen sukker, ingen mælkeprodukter, ingen makeup og masser af vand. Solarie kan også hjælpe.
16 år15. november 2008 kl. 02:11
bruger slettet
Mange gange er det nok sådan, at når fedtet ryger ud af kosten, så ryger det også ud af huden. Det oplevede jeg den første gang, jeg tabte 15 kilo (jeg havde virkelig altid haft uren og fedtet hud siden teenage-årene). Jeg har desværre taget alle kiloerne på igen indenfor ret kort tid, men min hud har ikke reageret endnu, heldigvis. ~_~
15 år3. december 2008 kl. 07:53
ahr87 (slettet)
Jeg døjede med uren hud fra jeg var 14 til 20 år, hvor jeg fik prøvet alt for meget af på min hud i et desperat forsøg på at få den ren. Man skal virkelig passe på hvad udsætter huden for at skrappe produkter. Man oplever ofte forværring i form af stresset hud. Til sidst fik jeg et godt råd fra en veninde om at lade den værre. Det hjalp og senere fandt jeg ud af, at min overproduktion af talg og fedtstof i grunden skyldes en underliggende tørhed i huden.
I dag er min hud ren og blød som en 10-årig, da jeg sørger for at få rigeligt med omega-3 fedtsyrer. Nu kæmper min hud ikke længere med at danne talg og fedtlag, som fører til urenheder. Det hjælper virkelig!
Jeg renser udelukkende min hud med vand og smører den ind i kokosolie som dagcreme (fantastisk til at normalisere huden).
Det hjælper helt sikkert også at drikke masser af væske og spise mere råt og mindre stegt :)
I dag er min hud ren og blød som en 10-årig, da jeg sørger for at få rigeligt med omega-3 fedtsyrer. Nu kæmper min hud ikke længere med at danne talg og fedtlag, som fører til urenheder. Det hjælper virkelig!
Jeg renser udelukkende min hud med vand og smører den ind i kokosolie som dagcreme (fantastisk til at normalisere huden).
Det hjælper helt sikkert også at drikke masser af væske og spise mere råt og mindre stegt :)
15 år27. februar 2009 kl. 20:34
MetteSlagelse (slettet)
Jeg fik så fin og ren hud da jeg tabte mig. Tror især det skyldes at sukkeret kom ud af kosten og at jeg begyndte at drikke masser af vand og the. Det er også det superstjernerne altid anbefaler i bladene, masser af vand. Jeg kunne godt forestille mig at ens aktivitetsniveau også har lidt med det at gøre.
Men, for nogen er det jo mere end bare livsstilen. Det kan din læge sikkert afgøre om du falder i den kategori. Men personligt tror jeg i hvert fald ikke at det kan skade hvis du drikker rigelig med vand. (the hvis du synes det er svært at drikke vand her hvor det er så koldt)
Held og lykke.
Men, for nogen er det jo mere end bare livsstilen. Det kan din læge sikkert afgøre om du falder i den kategori. Men personligt tror jeg i hvert fald ikke at det kan skade hvis du drikker rigelig med vand. (the hvis du synes det er svært at drikke vand her hvor det er så koldt)
Held og lykke.
15 år1. marts 2009 kl. 05:12
Anonym
I hvilken form tager du omega tre fedtsyrer? Er det bare ennem kosten at det har stabiliseret sig? Eller tager du piller...
15 år3. marts 2009 kl. 16:37
Er der nogen af jer der som mig, har haft længere perioder (jeg har efterhånden døjet med det i flere måneder), med problemer med uren hud? I så fald, hvad gjorde i ved det?
Selv har jeg investeret i gode renseprodukter og creme beregnet til uren hud, og har også købt Basiron på apoteket, som jeg bruger min. hver aften.
Mvh. Louise