dejlige børn du har:-)
Den der med at spise op, har du ret i at den har vi nok med i rygsækken de fleste af os. Tit er det også at det er ,hvad vi har i rygsækken vi hiver frem når vi skal opdrage vores børn. Hvem med børn kender til det at pludselig kan man høre sig selv sige det som ens egne forældre sagde og som man svor på at sådan ville man ikke selv være.
Jeg har hellere ikke ville tvinge mine børn til at overfylde sig, netop fordi jeg selv har skulle kæmpe med vægten. Min mand derimod har kørt meget den med at spise op. Det sjove nu hvor børnene er flyttet hjemmefra, er at han selv levner 1-2 mundfuld ved hvert måltid, det er blevet en vane, nu hvor han ikke skal være en rollemodel mere :-D
#2 af Kirsten P (slettet)
Men det kan også virkelig genere en voksen (som mig f.eks.) at ungerne bare øser op og vil have mere - og så kun tager en enkelt bid mere. Det handler jo også om at maden skal smides ud når den har været på tallerkenen, men at den godt kan bruges som rester hvis man ikke øser den op. Det handler også om at behandle maden med respekt. Det er en svær ballancegang.
Men idag blev jeg altså ret stiktosset. Mine unger havde raseret mit højbed og blandt andet hevet gulerødder op. Og plukket ærter der var helt tynde. Og hevet to ultra-tynde porrer op.
Så for ligesom at vise dem sagens alvor, så skulle de her til aften hver spise én af de to porrer de således havde ødelagt (de var ½ cm i diameter og hhv 5 og 3 cm lange). Jeg kogte dem i 5 minutter og skar dem så i bidder og lagde en lille bitte smørklat over.
Faktisk tror jeg ikke det endte med at de lærte at det var forkert, for begge drengene guffede deres porre uden nogen som helst former for nødding.
Men så kan jeg da i det mindste glæde mig over at de ikke er kræsne ;-)