Aktivitetsniveau

Du læser en tråd i debat > motion

Aktivitetsniveau
Hej, er der mon nogen som kan hjælpe mig med følgende spørgsmål: hvilket niveau skal jeg sætte mit aktivitetsniveau til? Jeg er studerende, så har en del stillesiddende timer, men træner også 3 x 1-1½ time om ugen (styrketræning og vægttræning) og så sørger jeg for at gå mellem 9000-13000 skridt hver dag. Jeg har svært ved at afgøre om det skal ligge på lavt eller middel, i forhold til de stille læseperioder og min motion.

På forhånd tak :-)

Bhumsuko

17 år25. oktober 2007 kl. 18:16
re: Aktivitetsniveau
Jeg kan ikke hjælpe dig som sådan, men jeg har stillesiddende arbejde og har valgt det laveste aktivitetsniveau. Det passer nogenlunde til mig.

Så har jeg lavet motionslister på 24 timer til de dage hvor jeg laver motion - og en normaldag på 24 timer, som jeg ændrer i. F.eks. hvis jeg løber en tur en eftermiddag, så vil jeg ændre 1 times husholdningsopgaver til 30 minutter løb og 30 minutter husholdningsopgaver.
17 år26. oktober 2007 kl. 20:20
ér der nogle som kan hjælpe mig med mit nieveau.
jeg starter dagen med 25 min styrketræning.
rider 1 t om dagen mindst.
ordner stald og hest i ca. 1 t til 1½ t der udover.
ellers går jeg i skole fra 8.00 til 14.00
17 år9. november 2007 kl. 18:31
når du får gået så mange skridt dagligt, plus du har 4½ times store og konditionstræning pr uge, burde dit gennemsnitsforbrug vel være middel?
16 år2. december 2007 kl. 11:42

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });