vægtøgning og motion

Du læser en tråd i debat > motion

vægtøgning og motion
jeg har den sidste uge indtaget mellem 1000 og 1300 kcal, trænet meget (for første gang i et halvt år) samt hjulpet min mand 2-4 timer dagligt i hans firma, vi saver og kløver brænde og tro mig når jeg siger at det er pisse hårdt....
men jeg har faneme taget 600 gr på den sidste uge..øv..
mit spørgsmål er så om man i løbet af en uges intensiv træning allerede kan have taget på i muskelmasse? jeg syntes jo at det burde tage længere tid at opbygge muskler. håber på svar fra nogen der ved mere end mig.
17 år26. september 2007 kl. 18:02
re: vægtøgning og motion
Hej madamenielsen,
jeg ved ikke mere end dig.. Men jeg vil da våge at påstå at du sagtens kan opbygge muskelmasse på den tid du beskriver og specielt, hvis du 2-4 timer daglig kløver brænde i 5-7 dage + du træner sideløbende.. ;)

Tænk ikke så meget på din vægt, men mere hvordan du ser ud. Det er i den sidste ende, det der betyder noget.. :)

//Line
17 år26. september 2007 kl. 18:32
re: vægtøgning og motion
Af egen erfaring kender jeg godt fænomenet med vægtøgning når man starter op med hård træning.
Men jeg er efterhånden sikker på at stigningen skyldes væskeophobning i kroppen - Det svinder igen.
Hvis du træner så hårdt, så skal du måske spise lidt mere - altså af de sunde ting (magert kød, grønsager, nødder osv). Jeg er blevet rådet til ikke at gå under 1500kcal dagligt når jeg træner. Og ikke under 1100-1200 kcal på inaktive dage.

Forsat god træningslyst!
:-)
17 år26. september 2007 kl. 18:46
re: re: vægtøgning og motion
jeg ville også gerne kunne spise mere men har desværre vænnet min krop til ca 1100 kcal om dagen, spiser jeg mere bliver jeg dårlig og så kommer det bare op igen
17 år26. september 2007 kl. 20:41

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });