#1 af Superwoman
pilates
Du læser en tråd i debat > motionSuperwoman
pilates
Jeg har lige idag meldt mig til et pilates hold...hvad skal jeg egentligt indtaste det som her på hjemmesiden? Hvad passer bedst...?
17 år3. september 2007 kl. 13:11
101hth (slettet)
re: pilates
Må jeg spørge hvad pilates er - Har aldrig hørt om det før ?
17 år3. september 2007 kl. 20:47
iakob
re: re: pilates
iform.dk
Jeg har et tillægsspørgsmål. Når man går på et hold, så er der jo indbygget drikkepauser og udstrækning. Skal man taste det altsammen ind under f.eks. pilates, eller kun den tid man rent faktisk er igang?
Jeg har et tillægsspørgsmål. Når man går på et hold, så er der jo indbygget drikkepauser og udstrækning. Skal man taste det altsammen ind under f.eks. pilates, eller kun den tid man rent faktisk er igang?
17 år4. september 2007 kl. 08:43
lomm (slettet)
Så vidt jeg har forstået er Pilates en slags gymnastik der fokuserer meget på at få styrket musklerne, specielt mave- og rygmuskulaturen også kaldet "the core". Det blev opfundet af en fyr der hed Pilates til efternavn (prøv evt at google det), der som barn var meget sygelig men kurerede sig selv ved denne motionsform.
Så man kan vel indtaste gymnastik eller strækøvelser eller lignende.
Jacob, jeg ville kun registrere tiden du er i gang - det er vel altid bedre at registrere for lidt motion og for meget mad end omvendt. Så er man sikker på at man ikke snyder sig selv til at tro det går bedre end det gør.
Mvh Lone
Så man kan vel indtaste gymnastik eller strækøvelser eller lignende.
Jacob, jeg ville kun registrere tiden du er i gang - det er vel altid bedre at registrere for lidt motion og for meget mad end omvendt. Så er man sikker på at man ikke snyder sig selv til at tro det går bedre end det gør.
Mvh Lone
17 år13. september 2007 kl. 12:48
bruger slettet
pilates er ikke kun strækøvelser. det er en meget hård træning som styrker alle de små muskler som holder skelettet fast (dem vi ikke bruger i dagligdagen).
men jeg kan heller ikke finde hvor jeg skal taste det
men jeg kan heller ikke finde hvor jeg skal taste det
17 år24. oktober 2007 kl. 09:53
Felina (slettet)
Jeg vil lige høre om der er nogen der har fundet ud af hvad man gør med pilates?
Jeg synes bestemt ikke det passer under gymnastik, men heller ikke under aerobic.
Da jeg dyrker det 3 gange om ugen. er jeg lidt ked af at gå efter meget usikre tal, da pointen med det hele så lidt går fløjten :-S
Jeg synes bestemt ikke det passer under gymnastik, men heller ikke under aerobic.
Da jeg dyrker det 3 gange om ugen. er jeg lidt ked af at gå efter meget usikre tal, da pointen med det hele så lidt går fløjten :-S
16 år5. februar 2008 kl. 12:11
iakob
Jeg ved ikke noget om det.
Men hvis du taster armbøjninger ind, får du et fremmedord for styrketræning (Calle-noget). En del pilates kan sikkert gå derind under.
Selve navnet på aktiviteten er heller ikke så vigtigt - det vigtigste er at du finder et energiniveau som svarer nogenlunde til pilates.
Hvis du kan finde oplysninger om kalorieforbruget andetsteds, så kan man også bruge "fri træning" til at indtaste et kalorieantal i.
Men hvis du taster armbøjninger ind, får du et fremmedord for styrketræning (Calle-noget). En del pilates kan sikkert gå derind under.
Selve navnet på aktiviteten er heller ikke så vigtigt - det vigtigste er at du finder et energiniveau som svarer nogenlunde til pilates.
Hvis du kan finde oplysninger om kalorieforbruget andetsteds, så kan man også bruge "fri træning" til at indtaste et kalorieantal i.
16 år5. februar 2008 kl. 12:42
Felina (slettet)
Well, problemet er at det ikke er det samme, du tænker på Callenetics, og det er temmelig anderledes end pilates, også hvad niveau angår :-)
Meeeen, jeg har fundet en løsning :-)
på denne side: self.com
kan man regne ud hvor meget man forbrænder ved pilates, ud fra hvor længe, på hvilket niveau man træner, og hvor meget man vejer.
Jeg håber at nogen her indefra kan bruge den :)
Husk blot lige at vælge "metric", således at der regnes i kilo og ikke pounds :-)
Meeeen, jeg har fundet en løsning :-)
på denne side: self.com
kan man regne ud hvor meget man forbrænder ved pilates, ud fra hvor længe, på hvilket niveau man træner, og hvor meget man vejer.
Jeg håber at nogen her indefra kan bruge den :)
Husk blot lige at vælge "metric", således at der regnes i kilo og ikke pounds :-)
16 år6. februar 2008 kl. 11:12