Bare en lille tanke ..
Du læser en tråd i debat > motionAnonym
re: Bare en lille tanke ..
Ja, jo mere man forbrænder desto mere forbrænder man :)
17 år18. august 2007 kl. 14:35
Anonym
Hm jeg tror faktisk pigen på 75 kg forbrænder mest - fordi hun har større kropsfylde...en stor krop skal have flere kalorier for at blive holdt igang generelt.
F.eks hvis de begge går en tur på 4 km vil den store pige nok have forbrændt flest kalorier ved turens slutning. Men jeg tror ikke forskellen er vildt stor men lidt.
F.eks hvis de begge går en tur på 4 km vil den store pige nok have forbrændt flest kalorier ved turens slutning. Men jeg tror ikke forskellen er vildt stor men lidt.
17 år18. august 2007 kl. 15:52
epm
re: re: Bare en lille tanke ..
Interessant spørgsmål :)
Da både alder, højde og vægt indgår i beregning af basalstofskiftet og efterfølgende udfoldelser beregnes som en faktor af dette, må en tungere person - alt andet lige - forbrænde mere.
Da både alder, højde og vægt indgår i beregning af basalstofskiftet og efterfølgende udfoldelser beregnes som en faktor af dette, må en tungere person - alt andet lige - forbrænde mere.
17 år18. august 2007 kl. 17:43
Phatchick (slettet)
Den tungere person forbrænder mere.
Alene basalstofskiftet, er højere hos en overvægtig person, fordi kroppen er "på hårdt arbejde".
Det svarer til at en normalvægtig person, tager en rygsæk med xx antal kilo i, på ryggen og gik rundt med den.
Derved ville vedkommende osse opnå en højere forbrændning.
Alene basalstofskiftet, er højere hos en overvægtig person, fordi kroppen er "på hårdt arbejde".
Det svarer til at en normalvægtig person, tager en rygsæk med xx antal kilo i, på ryggen og gik rundt med den.
Derved ville vedkommende osse opnå en højere forbrændning.
17 år19. august 2007 kl. 18:01
Hvis en pige på 75 kg og en pige på 55 kg bevæger sig præcis lige meget på en dag, vil de så have forbrændt lige meget, eller er der én af dem som har forbrændt mest?