Konsumering efter motion

Du læser en tråd i debat > motion

Konsumering efter motion
Jeg har læst at man bliver ved med at forbrænde fedt en time til to efter man har dyrket motion, og at man derfor skal undgå at spise indenfor dette tidsrum hvis man ønsker at tabe sig...
Kan det passe?
17 år14. august 2007 kl. 19:45
re: Konsumering efter motion
Hej
Ja, det har jeg også hørt. Men det er primært motion, hvor man har haft pulsen godt oppe - således vil kroppen nogle timer efter man har stoppet med motionen stadig forbrænde flere kalorier, end den normalt gør i hvile. Der tales her om den såkaldte "After Burn - effekt".
Om du helt skal lade være at spise, ved jeg ikke. Har hørt man helst skal nøjes med vand og evt. lidt frugt nogle timer efter.
Håber du kan bruge det lidt ;-) Men ret lækkert at tænke på, at man stadig forbrænder ekstra, når man ligger på sofaen efter en omgang træning ;-) Ahhh ;-)

God aften.
17 år14. august 2007 kl. 22:27
Konsumering efter motion
Men bare lige for en ordens skyld, så forbrænder man altså først fedt efter at have løbet konstant i halvanden time, eller lignende.. Det er kalorier/energi man brænder af :-)
17 år15. august 2007 kl. 08:44
re: re: Konsumering efter motion
Tak for jeres svar! Holder mig allerede til vand og evt lidt frugt eller grønt hvis jeg er sulten efter træning, så det er jo nok fint siden vægten daler stille og roligt... ;-)
17 år15. august 2007 kl. 19:10
re: Konsumering efter motion
Det er noget sludder. Det er det overordnede energiindtag overfor energiforbrug der tæller. Her skal ses over en længere periode, og man kan ikke vinde noget af betydning ved at vente med at spise. Du vil dog miste lidt ekstra muskelmasse, hvilket næppe er ønskeligt, da du så efter vægttab vil tage det tabte hurtigere på, hvis der vendes tilbage til oprindelige ligevægtsindtag.

Det er korrekt at man efterforbrænder. Jo bedre form man i, des mere forbrændes efterfølgende.

Jeg vil klart anbefale at lægge hovedindtag af kulhydrater efter motion, da det er her det rigtig kan komme til nytte. Glykogen depoter i musklerne skal fyldes, så man er sikker på de ikke bare bliver omdannet til fedt. Så synd efter træning, hvis der absolut skal syndes :)
17 år18. august 2007 kl. 00:17
re: re: Konsumering efter motion
Dotties indlæg er helt forkert - Det er entydigt kalorieindtag kontra kalorieforbrug der har betydning for vægttab. Det er vist de færreste begyndere der kan løbe 1½ time. Hvis man træner hårdt er det faktisk af afgørende betydning at spise efter træning, da kroppen skal restituere, særligt er protein vigtigt.
Faktisk viser ny forskning at motion spiller en mindre rolle end kosten ved vægttab. Hvis man træner, men blot indtager flere kalorier end man forbrænder, vil man ikke tabe sig.
17 år25. august 2007 kl. 17:33

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });