Motion på arbejde

Du læser en tråd i debat > motion

Motion på arbejde
På mit arbejde er der et kondirum med forskellige intrumenter (cykel, romaskine mv). Jeg vil til at besøge dette rum i 20 minutter hver anden dag for at få mig rørt.

Min primære måde at tabe mig på er kostregulering (= at spise sundt), så motionen skal primært give mig en bedre kondi.

Har I nogle gode råd til hvilken motionsredskab jeg vil få mest ud af under de forudsætninger?
17 år30. juli 2007 kl. 21:44
re: Motion på arbejde
Hej Jakob,

Uden at være ekspert på området vil jeg anbefale dig: Motionscyklen, romaskinen, trappemaskinen og løbebåndet (hvis det findes, altså). Du kan jo veksle lidt mellem dem fra gang til gang - måske er det også for hårdt kun at bruge "trapperne". Du kan evt. først varme op på cyklen, ca 10 min og så bruge den resterende tid på en af de andre maskiner.

Må jeg også anbefale dig, at gøre din profil tilgængelig, så man bare kan klikke på den, det vil måske gøre, at vi bedre kan rådgive dig, når vi ved, hvilken alder du har, hvilken vægt, hvilket mål osv.

God arbejdslyst !

Hilsen Maddie
17 år31. juli 2007 kl. 09:17
re: re: Motion på arbejde
Tak for det. Der er 3 cykler, en romaskine og et løbebånd samt nogle vægtløftningsudstyr. Romaskinen tror jeg ikke jeg er helt autoriseret i og løbebåndet er lidt underligt da det føles som om jeg standser båndet når jeg træder ned.

Men cyklen er fin. Så jeg vil bruge cyklen mest og så tage 5-10 minutter i romaskinen.

Hvad gør sådan en romaskine egentlig godt for?
17 år2. august 2007 kl. 16:59
re: re: re: Motion på arbejde
Hej Jakob.

Romaskinen giver også bedre kondition, samt arm- og benmuskler. Den styrker også den øvre del af ryggen! Du skal bare huske at have ryggen lidt bagover, altså ikke vinkelret på dine ben.

Håber du kan bruge det. Fortsat god træning :)

Camilla
17 år2. august 2007 kl. 19:01
re: re: re: re: Motion på arbejde
Tak for det
17 år2. august 2007 kl. 21:17

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });