Cykling og kcal ... måske et dumt spørgsmål

Du læser en tråd i debat > motion

Cykling og kcal ... måske et dumt spørgsmål
Jeg har funderet lidt over - efter jeg læste et idnlæg om hvor meget man forbrænder i forhold til højde og vægt, jo mere man vejer jo mere forbrænder man - om skemaet her i madital.dk tager højde for det når man indtaster motion??
17 år10. juni 2007 kl. 20:25
re: Cykling og kcal ... måske et dumt spørgsmål
Hej,
Jeg tror det, sådan burde det ihvertfald være.
Men det er nok kun Lone hjemmeside-laver der kan svare på det, så du må hellere stille spørgsmålet nede i den sidste boks "Madital" (istedet for her under motion)
17 år15. juni 2007 kl. 17:36
re: re: Cykling og kcal ... måske et dumt spørgsmål
Ok mange tak =)
17 år15. juni 2007 kl. 23:36
ja altså jeg ved godt det er et gammelt indlæg. Men jeg har faktisk konstenteret at i fomorhold til motions cykler så brænder jeg rent faktisk mere af, end hvad tabellen siger, hvis jeg foreksempel cykler 16 km på 40 min, så skriver den her inde at jeg forbrænder 302 kalorier. Men på cyklen siger den faktisk tæt på de 400 kalorier.
jeg cykler det gerne over 2 gange, altså 20 min af gangen, og på motions cyklen skriver den at jeg har for brændt 210 kalorier begge gange så det er jo så 420 kalorier og ikke 320. Så jeg aner faktisk ikke rigtigt hvad jeg skal regne med, eller hvordan jeg får slået det ind. Jeg har slået det ind under cykling generalt, for den kommer tættest på hvor den siger 402 kalorier.
Det sidste kan jeg vel godt tillade mig at regne for bakketæller tror jeg.
de bedste hilsner
17 år7. oktober 2007 kl. 11:16
Ok. Min cykel siger jeg forbrænder mindre kcal end hvad siden her gør :D Det er ikke altid nemt at blive klog på
17 år24. oktober 2007 kl. 20:26
Jeg bruger den der "Fri træning (speciel)" for at taste mit kalorieforbrug ind efter cykling og jeg bruger tallet fra cyklen. Madital-programmet kan jo ikke vide hvilken belastning jeg har haft og hvor mange omdrejninger (jeg følger en seddel hvorefter belastning og omdrejninger varieres).
17 år25. oktober 2007 kl. 09:47

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });