hvad er bedst

Du læser en tråd i debat > motion

hvad er bedst
når man nu som jeg har alt siddende på røv baller lår.. hvilken træningsform er så bedst ???
17 år20. maj 2007 kl. 10:37
re: hvad er bedst
He-he - Gid det var så let...... At der lige var en mirakkel-øvelse, og vupti! ;-)
Tror kun der er én vej og det er at tabe sig og dyrke motion for HELE kroppen.
Desværre har vi quinder sværest ved at tabe depoterne om bagdelen og nedefter - Har jeg læst.
Personligt har jeg også oplevet at jeg først tabte mig på overkroppen, men efterhånden er hele figuren blevet slanket pænt gennem motion- og styrketræning.

Hvis der er nogen der kender mirakkel-øvelsen/motionsformen så er jeg også interesseret!!!
:-)
17 år20. maj 2007 kl. 14:47
re: re: hvad er bedst
Løb er super effektivt, både for kondi og figur.
17 år23. maj 2007 kl. 21:55
re: hvad er bedst
Den dårlige nyhed: Du er nød til at gøre noget ved hele kroppen. Punkt-træning virker kun i få tilfælde -det er mere til "det sidste" eller når du vil lægge muskler på specifikke steder.

Den gode nyhed: Du kan sagtens gøre noget ved hele kroppen. Sammensæt dit motionsprogram sådan at der er lidt til kredsløbet, og lidt til styrken. Det absolut nemmeste er at lave et morgenprogram, hvor du "styrketræner", der ikke tager mere end et kvarter at lave og så komme ud og presse kredsløbet 2-3 gange om ugen (løb, svømning, cykling, sjipning eller lignende). Det kan man godt uanset hvilken vægtklasse man har -specielt når man ser det virker :D Og så er det sidste bare at lade flødeskumskagerne være ;)

Et morgenprogram for let overvægtige, der ikke har nogen rygskade, kunne være:
-stå i håndstand (Man står som om man skal til at tage armbøjninger -på tæerne. Strakte arme strakte ben og lad være med at svaje.) stå der i 30 -40 sekunder, samtidig med at du spænder i kroppen og gentag øvelsen 3 til 6 gange. (øvelsen strammer, mave, ryg, lår, baller op)
- lav armbøjninger -hellere én på tæerne end ti på knæene. Husk at spænde i ryggen, sådan at du ikke svajer. Start med det du kan og øg lidt hver uge -læg evt. et program, og vid at du kan meget mere end du tror. Det meste sidder i psyken. Man kan generelt tage en mere end man tror, armene giver massere af signaler om at de er flade og ikke kan, men hvis du ikke kan mærke syren, er det psykisk. Så klø på -det gælder din krop.
- lav mavebøjninger: Sørg for at holde lænden i gulvet og lad være med at gå helt ned med hovedet. Hold hovedet sådan at hagen næsten rører brystet (det må ikke spænde ubehageligt i nakken). Jeg laver personligt mine mavebøjninger med bøjede knæ. Du kan variere dem på tusind måder, men jeg blander alm. med cykeløvelser, hvor modsat albue og knæ rører hinanden, det strakte ben skal være strakt og hænge et par cm over gulvet (husk at lige præcis i denne øvelse skal du folde hænderne bag hovedet -ikke for at støtte hovedet, men for at øge arbejdsmængden (der bliver længere mellem albue og knæ) Antallet af mavebøjninger skal være sådan at du bliver presset. Lav dine mavebøjninger langsomt og kontrolleret, og hold den fulde spænding i et sekund, og sørg for at gøre det hele i en kontrolleret bevægelse. Du kan sådan set nøjes med at lave 20 af hver type, hvis du laver dem ordentligt ;) -ellers skal du op på 100 og det har du ikke tid til ;)
- Stil dig på alle fire. stræk det ene ben bagud så det er vandret. Vip det nu 20 gange op af. Sæt benet ned igen i udgangsposition. Løft nu benet ud til siden i bøjet tilstand (ligesom hundende :)) og sænk det igen. Gentag dette løft 20 gange. Gentag nu begge øvelser med det andet ben.
- Lav rygbøjninger (lig på maven og vip overkroppen op af -igen i en kontrolleret bevægelse. Dvs. Hold spændningen hele vejen op og hele vejen ned. Antallet af rygbøjninger skal være sådan at du bliver presset på de sidste 3-5 stykker.

Ta da .. morgenmildt morgenprogram på femten minutter :) Dit nye mantra er: "hellere lave få øvelser ordentligt, end mange øvelser kludret". Det giver færre skader og bedre tid til andre ting :)

Hvis du ikke kan få tid til alle øvelser hver morgen, så skift i mellem dem sådan at du har gennemgået dem alle (og nogle af dem flere gange) over to dage.

Husk pres dig selv, men lad være med at lave skader. God fornøjelse :)
17 år24. oktober 2007 kl. 09:31

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });