Hvornår forbrænder man bedst og mest?
Du læser en tråd i debat > motioncvk
re: Hvornår forbrænder man bedst og mest?
Tjaaa..... Det har jeg også læst ;-)
Skal jeg tale af egen erfaring, så er det vigtige at der kommer sved på panden!
Har dyrket motions- og styrke-træning i to omgang i mit liv - for 4 år siden og nu. Dengang masede jeg løs med vægtene, men var ret doven på motions-cyklen. Jeg tabte mig ABSOLUT INGENTING, men havde nu heller ikke de kostvaner jeg har idag. Nu træner jeg med puls-ur og sørger for at træne i et effektivt puls-interval - Den slags kan man eksempelvis få beregnet på "I Form"'s hjemmeside. Jeg ser meget hurtigere fremskridt denne gang - Især cm-mæssigt!
Jeg har også læst at: "-Kvinder oftest træner ved for lav intensitet", sååååå........
God fornøjelse med motionen :-)
Skal jeg tale af egen erfaring, så er det vigtige at der kommer sved på panden!
Har dyrket motions- og styrke-træning i to omgang i mit liv - for 4 år siden og nu. Dengang masede jeg løs med vægtene, men var ret doven på motions-cyklen. Jeg tabte mig ABSOLUT INGENTING, men havde nu heller ikke de kostvaner jeg har idag. Nu træner jeg med puls-ur og sørger for at træne i et effektivt puls-interval - Den slags kan man eksempelvis få beregnet på "I Form"'s hjemmeside. Jeg ser meget hurtigere fremskridt denne gang - Især cm-mæssigt!
Jeg har også læst at: "-Kvinder oftest træner ved for lav intensitet", sååååå........
God fornøjelse med motionen :-)
17 år21. april 2007 kl. 17:29
cvk
re: Hvornår forbrænder man bedst og mest?
Fandt lige artiklen med udtalelsen om pulstræning og kvinders træning. Du kan læse den her: iform.dk
17 år22. april 2007 kl. 08:02
cvk
17 år22. april 2007 kl. 08:09
krummelise (slettet)
re: re: Hvornår forbrænder man bedst og mest?
Tusind tak for de sider du har fundet. Det jeg kan læse der, er og sådan jeg træner, altså meget varieret, og det er det jeg har holdt mig mest til.
Jeg har nemlig også prøvet det at træne 5-6 gange om ugen (step, styrketræning, pump, spinning) og svømning ved siden af + jeg cyklede 80 km om ugen frem og tilbage til træning m.m. Jeg tabte mig 1 kg fedt i løbet af 2 måneder. Det var en stor nedtur for mig. Jeg tabte fuldstændig lysten itl at træne.
Men men nu er jeg på hesten igen, jeg træner ca.5 gange om ugen og svømmer en gang, cykler stadigvæk de 80 km om ugen (jeg har 10 km til træning, frem og tilbage) Men nu går det bedre, skifter mellem hård og let træning, og spiser anderledes, jeg kan jo følge med i mine kcal på Maital:)
Jeg ønsker mig også et pulsur...., men det må vente til jeg får råd.
Tak igen..:)
Jeg har nemlig også prøvet det at træne 5-6 gange om ugen (step, styrketræning, pump, spinning) og svømning ved siden af + jeg cyklede 80 km om ugen frem og tilbage til træning m.m. Jeg tabte mig 1 kg fedt i løbet af 2 måneder. Det var en stor nedtur for mig. Jeg tabte fuldstændig lysten itl at træne.
Men men nu er jeg på hesten igen, jeg træner ca.5 gange om ugen og svømmer en gang, cykler stadigvæk de 80 km om ugen (jeg har 10 km til træning, frem og tilbage) Men nu går det bedre, skifter mellem hård og let træning, og spiser anderledes, jeg kan jo følge med i mine kcal på Maital:)
Jeg ønsker mig også et pulsur...., men det må vente til jeg får råd.
Tak igen..:)
17 år22. april 2007 kl. 09:32
krummelise (slettet)
re: re: re: Hvornår forbrænder man bedst og mest?
Hej, jeg har fået købt mig et pulsur i dag, det var sat ned fra 299kr til 140kr, det kunne jeg ikke stå for, så nu kan jeg ikke vente med at komme igang med at bruge det.
Jeg har haft prøvet det hjemme i stuen, imens jeg har gået rundt for at tjekke min puls. Jeg måtte jo se, hvordan det virkede....
Det er en alarm i, så man kan sætte det til at ringe, når pulsen ligger i det interval, man forbrænder bedst i. smart synes jeg.:)
Jeg har haft prøvet det hjemme i stuen, imens jeg har gået rundt for at tjekke min puls. Jeg måtte jo se, hvordan det virkede....
Det er en alarm i, så man kan sætte det til at ringe, når pulsen ligger i det interval, man forbrænder bedst i. smart synes jeg.:)
17 år23. april 2007 kl. 20:16
- at man skal træne i kort tid og insentivt, for at forbrænde mest,
eller
- at man skal træne i minimun 20min. FØR man begynder at forbrænde fedt.
Hvad mener du er korrekt?