#1 af MalleW (slettet)
Fedt eller muskelmasse
Du læser en tråd i debat > motionMalleW (slettet)
Fedt eller muskelmasse
Jeg vil gerne vide, hvordan man kan sikre sig, at tabe fedt og ikke muskler. Har en vægt med fedtprocent-måler (bare rolig, stoler ikke 100% på den), så kan da nogenlunde se, om jeg taber fedt, men vil gerne vide, hvad man skal gøre for at tabe fedt!?
17 år17. april 2007 kl. 09:13
Anonym
re: Fedt eller muskelmasse
Jeg har fået at vide, at man skal sørge for at få protein nok - mere præcist 0,8 gram protein pr. kilo kropsvægt, og det er netop for at undgå at tære på musklerne
17 år18. april 2007 kl. 12:08
MalleW (slettet)
re: re: Fedt eller muskelmasse
Okay, det må jeg så prøve. Det kan jo ikke gå at miste musklerne, som der i forvejen ikke er så store...
Er der nogle fødevarer, der er rigtig meget protein i??
Er der nogle fødevarer, der er rigtig meget protein i??
17 år18. april 2007 kl. 12:15
lomm (slettet)
re: re: re: Fedt eller muskelmasse
Hej,
Du skal naturligvis også sørge for at træne for at holde dine muskler ved lige.
Kød, kylling, fisk og æg er protein - husk at vælge fedtfattigt. I mælkeprodukter er der også en del protein, men igen vælg fedtfattigt.
I planteriget er der bælgfrugter (bønner, kikærter, linser), quinoa (fåes både som korn og som mel), tofu (=soyabønne-ost), saitan, quorn osv - se evt forklaring på [url]ww.vegetarforening.dk[/url]
Mvh Lone
Du skal naturligvis også sørge for at træne for at holde dine muskler ved lige.
Kød, kylling, fisk og æg er protein - husk at vælge fedtfattigt. I mælkeprodukter er der også en del protein, men igen vælg fedtfattigt.
I planteriget er der bælgfrugter (bønner, kikærter, linser), quinoa (fåes både som korn og som mel), tofu (=soyabønne-ost), saitan, quorn osv - se evt forklaring på [url]ww.vegetarforening.dk[/url]
Mvh Lone
17 år18. april 2007 kl. 18:11