Fedt eller muskelmasse

Du læser en tråd i debat > motion

Fedt eller muskelmasse
Jeg vil gerne vide, hvordan man kan sikre sig, at tabe fedt og ikke muskler. Har en vægt med fedtprocent-måler (bare rolig, stoler ikke 100% på den), så kan da nogenlunde se, om jeg taber fedt, men vil gerne vide, hvad man skal gøre for at tabe fedt!?
17 år17. april 2007 kl. 09:13
re: Fedt eller muskelmasse
Jeg har fået at vide, at man skal sørge for at få protein nok - mere præcist 0,8 gram protein pr. kilo kropsvægt, og det er netop for at undgå at tære på musklerne
17 år18. april 2007 kl. 12:08
re: re: Fedt eller muskelmasse
Okay, det må jeg så prøve. Det kan jo ikke gå at miste musklerne, som der i forvejen ikke er så store...
Er der nogle fødevarer, der er rigtig meget protein i??
17 år18. april 2007 kl. 12:15
re: re: re: Fedt eller muskelmasse
Hej,
Du skal naturligvis også sørge for at træne for at holde dine muskler ved lige.

Kød, kylling, fisk og æg er protein - husk at vælge fedtfattigt. I mælkeprodukter er der også en del protein, men igen vælg fedtfattigt.
I planteriget er der bælgfrugter (bønner, kikærter, linser), quinoa (fåes både som korn og som mel), tofu (=soyabønne-ost), saitan, quorn osv - se evt forklaring på [url]ww.vegetarforening.dk[/url]
Mvh Lone
17 år18. april 2007 kl. 18:11

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });