Jer der vejer meget for meget....

Du læser en tråd i debat > motion

Jer der vejer meget for meget....
Hvilken motion dyrker i?

Jeg sidder selv på motionscyklen hverdag (næsten), men syntes det er ret kedeligt. Jeg har bare ikke modet til at starte i et fitness center, som jo også er ret dyrt.

En anden overvejelse er svømning, men giver det motion nok, i forhold til at cykle....

Er der ikke nogen der har en genial ide?

Gitte
17 år10. april 2007 kl. 14:20
re: Jer der vejer meget for meget....
Hejsa,

Jeg synes, det er flot du kører på motionscyklen hver dag, det er ikke lige mig, jeg "kører" træt i det, men jeg cykler også 10km hver dag på min rigtige cykel.

Jeg meldte mig ind i fitness i januar, og kan ikke undvære det. Jeg træner 3-4 gange om ugen og elsker det.

Ja det koster mange penge, men se dig omkring, hvor du bor, der er sikkert et fitnes center som har et godt indmeldelsestilbud til dig. Fitness dk, har i øjeblikket. Gå ind på deres hjememside og tjek det af. Hvor gammel er dine børn? Nogle fitness center har børnepasning eller trænings tilbud til børn, måske vil din mand med?

Når du svømmer, kan du variere dit empo, så du skifter mellem at bruge dine arme meget eller dine ben meget. Måske ahr din svømmehal tilbud om motion i vandet? Arobic, mave/balde/lår osv.

Hvis du har mod på det, kan du begynde at løbe, tag ud og gå, og når du er varm, så løber du et stykke af gangen, f.eks indtil den næste lygteplæ osv. Jeg er selv begyndt at løbe, i starten kunne jeg kun løbe 1-2 min af gangen, men nu kan jeg løbe hele 20 min uden stop.

Det er godt at variere sin træning, så du ikke kun cykler, fordi musklerne og din krop, vender sig til den form for motion og så tager det længere tid med vægttabet. Det har jeg selv prøvet. Nu skifter jeg rundt i både, svøminng, cykler, styrketræning, spinning, løb, step alt muligt.

Held og lykke.....
17 år10. april 2007 kl. 14:37
re: re: Jer der vejer meget for meget....
Jeg gør også flittig brug af fitnesscenteret, og går på forskellige hold for at variere træningen. Om det er dyrt er relativt, synes jeg. Jo mere man bruger det jo mere får man for pengene.

Hvis du har modet til at gå i svømmehallen hvorfor så ikke i fitness, der har man da mere tøj på? Eller du har det måske ligsom mig, i svømmehallen kan jeg ikke have mine briller på og når jeg ikke kan se de andre kan de nok hellere ikke se mig.

Nå men svømning er en rigtig form for motion og hvis du variere det med motionscyklen og nogle gåture er du godt på vej.

Har du overvejet stavgang. Du skal bare lige sætte dig ind i teknikken først. Det er bl.a. af de hold jeg går til gennem fitnesscenteret. Hver tirsdag går vi 1½ time.

Ved stavgang går man hurtigere end ved alm. gang og derfor er kalorieforbrændingen også højere.
17 år11. april 2007 kl. 12:47
re: re: re: Jer der vejer meget for meget....
_ sjovt jeg kunne ikke lade være med at svare på Kirstens svar:) Jeg bruger også briller og har den samme tanke som dig, når jeg er i svømmehallen:) Jeg kan ikke se dem og de kan nok ikke se mig......
17 år11. april 2007 kl. 20:55
re: re: re: re: Jer der vejer meget for meget....
Hej igen

Det med svømning kontra motions center... er min føelse nok at når jeg svømmer er min krop jo under vand og ingen kan se den, men hvis jeg var i et fitness center så ville alle jo kunne se alt, incl. hoppenden mave, slaskende bryster og en helveds masse sved...

Mine børn er 1 og 3 år og de har jo heldigvis en dejlig far der kan passe dem (næsten lige så godt som mig!!), men man bruger jo snildt 2 timer i et fitness center (tror jeg?) og det syntes jeg ikke jeg kan hive ud af kalenderen et par gange om ugen, tror også jeg ville dø af skræk inde jeg kom ind af døren.... Har en idee om at alle i sådan et center er top fitte og veltrænet... Dem jeg kender der kommer sådanne steder er det i hvert tilfælde...

Jeg kunne godt tænke mig at kunne komme til at løbe en tur, men min bryster er desværre så store at man ikke kan få sportsbh i min størrelse, og så gør det ondt når de hopper... Så det er mig faktisk fysisk umuligt...

Jeg var faktisk en tur i svømmehallen i går og det var nok ikke sidste gang...

Har overvejet at svømme 1-2 gange om ugen. Få fat i en gymnastik bold, og lave yoga/pilates 2 gange om ugen, og så cykle 2-3 gang, så burde hele kroppen vel være trænet..

Gitte
17 år12. april 2007 kl. 07:30
Hej,
Jeg kan ikke helt forstå de bange følelser mht hvad folk tænker om een - for det første er de fleste nok mere optagede af dem selv end af at kigge på andre, og derudover er man vel god nok, selv om man vejer lidt for meget?
Skulle der være en enkelt der bliver sur over at få øje på en delle henne i fitness centeret, så er det da hans/hendes ejet problem - ikke dit. Du bør derimod være stolt over at komme der - det viser jo at du forsøger at gøre noget ved sagen - det er da beundringsværdigt!
Det kan godt være de fleste der kommer i et fitness center er i god form, men det kommer man jo af at gå der, ikke af at blive hjemme... så bare kom afsted!
Mvh Lone
17 år12. april 2007 kl. 11:39
re: re: Jer der vejer meget for meget....
Hejsa igen,

Jeg kan godt forstå dine tanker omkring motionscenter, det har jeg hørt fra flere. Jeg er af samme mening som lomm. Der er jo en grund til man kommer i et fitness. Jeg har også en stor bagdel og tænker da også sommertider, at de andre bliver da søsyg af at kigge på den, men på den anden side, så kan det da ikke være lige meget? Der, hvor jeg går, er vi mange forskellige størrelser. Der er også nogle mænd, som er kæmpe store, jeg tager hatten af for dem, de er i fitness.

Jeg synes, det er en god ide du har fået med en træningbold, husk at købe en som passer til dig, boldene fåes i forskellige størrelse og har forskellige bæreevne.
Min veninde træner selv pilates hjemme, hun startede med at se det på tv/video og efterhånden kunne hun selv huske øvelserne. Hun har tabt sig 35 kg, ved at spise mere fornuftigt og lave simple ting hjemme: kører på motionscykel, pilates, gå ture og nu er hun begyndte i svømmehallen. Hun har været til stor inspiration for mig.

Held og Lykke til dig...
17 år12. april 2007 kl. 13:23
re: re: re: Jer der vejer meget for meget....
Jeg vil også lige aflive myten om at det kun er fitness sild og veltrænede fyre der kommer i fitnesscenter. Nu kommer jeg mest om formiddagen, og det er hovedsagelige pensionister og folk som mig med skiftende arbejdstider der er der. Der er folk i alle vægtklasser.

Det er næsten de samme der kommer på holdene fra gang til gang og derfor kommer der et socialt aspekt ind over også, lattermusklerne bliver også rørt over kaffen bagefter.

Du har vel også flere mulighedere at vælge imellem når du bor i københavn
17 år13. april 2007 kl. 11:43
re: re: re: re: Jer der vejer meget for meget....
Hej Muddes mor.jeg kender godt godt følelsen. Det er jo ikke bare det at man er tykkere end de andre der gør det svært at komme i fitnesscentret men også tit det at det er svært for ikke at sige umuligt at købe noget fitness tøj i str. over XL. Især til kvinder. Jeg har en gammel arobicdragt jeg skruer mig i Den holder lidt sammen på det hele under t-shirten , Har også en alm.god bh på. Jeg tror en badedragt kunne gøre det samme .
17 år15. april 2007 kl. 21:53
Fortsat: og som du siger så går der nemt ekstra tid hvis man skal i fitnesscenter da man jo må påregne transporttid og så videre.Jeg er derfor også gået over til at gå nogle lange ture i højt tempo istedet. Det tager kun den tid det tager. Du kan gå ind på Iform.dk og se hvor meget du forbrænder med din vægt og alder og du kan måle løbe/gå ruten op.Køb evt.et pulsur også.
17 år15. april 2007 kl. 21:59

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });