Interval cykling på motionscykling

Du læser en tråd i debat > motion

Interval cykling på motionscykling
Hej er der nogen der har erfaring med interval træning på motionscykel, har læst at det skulle være det mest effektive, men kan ikke rigtigt finde ud af hvordan jeg gør.

Gitte
17 år29. marts 2007 kl. 12:39
re: Interval cykling på motionscykling
Hejsa, jeg ved ikke om mit svar kan hjælpe dig, men alligevel. Intervaltræning er, når du kører langsomt ( alm. tempo) i ca 30 sek og så skifter du hastighed i 30 sek -her skal din plus op på det højeste -altså din max plus (den skal du finde). Du kører sådan i en tid, du finder selv ud af, hvor lang tid, du synes at kunne klare det. Jeg ved ikke, om der er nogle krav til, hvor længe man skal kører sådan.....? Måske andre kan hjælpe.....
17 år2. april 2007 kl. 13:46
re: Interval cykling på motionscykling
Hej. Du eftersøger erfaring med interval træning på motionscykel. Jeg har de sidste 6 uger interval trænet på motionscykel efter en snak med intruktøren i det motionscenter, hvor jeg træner. Han anbefalede mig følgende program:
- Opvarmning i 5 min i normalt tempo.
- 30 sekunder for fuld gas efterfulgt af en 60 sekunders pause i roligt tempo, hvor man får pusten igen, dette gentages 8 gange.
- Nedvarmning 5 min i normalt tempo.
Programmet er i alt kun 21 min, og man behøver ikke træne mere den dag, - jeg plejer dog at lave lidt styrketræning bagefter, men det er ikke nødvendigt..
Der er ikke noget facit på hvor hurtigt, du skal cykle de 30 sekunder, men du skal finde et niveau, der er hårdt, men hvor du stadig kan gennemføre alle 8 runder.
Jeg har som sagt fulgt programmet i 6 uger nu, 2-3 gange om ugen. I dagene imellem løber jeg mine sædvanlige turer. Jeg kan helt sikkert anbefale dig at prøve programmet, jeg har forbedret min form en del, for de 30 sekunder sætter virkelig gang i hjertet. Herudover har jeg taget 2 min af min løbetid på 10 km. Jeg skal have målt mit kondital samt fedtprocent på onsdag, og er sikker på at de begge har rykket sig i den rigtige retning.
Håber du kan bruge rådene,
Dorthe
17 år8. april 2007 kl. 18:22
re: re: Interval cykling på motionscykling
1000 Tak for svare, det vil jeg straks afprøve iaften...

Gitte
17 år12. april 2007 kl. 10:25

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });