#2 af lomm (slettet)
ideer til motion?
Du læser en tråd i debat > motionlomm (slettet)
re: ideer til motion?
Hej Benita,
Jeg tror også det er vigtigt med variation - hvis du bare laver det samme hver dag, vænner din krop sig til den udfordring og justerer din forbrænding.
Du bør ikke undervurdere gang bare fordi det går langsomt, men det skal selvfølgelig vare lidt længere end en løbetur for at have samme virkning.
Jeg selv danser lidt rundt til musik, jeg har et par håndvægte så jeg også får trænet overkroppen lidt, men følger ikke nogen bestemt rutine. Nogle gange går jeg til den, andre gange er jeg doven, men jeg tror det er bedst med denne variation.
Mvh Lone
Jeg tror også det er vigtigt med variation - hvis du bare laver det samme hver dag, vænner din krop sig til den udfordring og justerer din forbrænding.
Du bør ikke undervurdere gang bare fordi det går langsomt, men det skal selvfølgelig vare lidt længere end en løbetur for at have samme virkning.
Jeg selv danser lidt rundt til musik, jeg har et par håndvægte så jeg også får trænet overkroppen lidt, men følger ikke nogen bestemt rutine. Nogle gange går jeg til den, andre gange er jeg doven, men jeg tror det er bedst med denne variation.
Mvh Lone
17 år2. marts 2007 kl. 13:21
benita (slettet)
re: re: ideer til motion?
Hej Lone
Du har nok ret i at der skal variation til, det er også kedeligt med det samme hver dag :-)
Det er en meget god ide med dans, -det er lidt det samme jeg gør med steppen, bare fuld knald på musikken og så en masse forskellige trin op og ned og til siden og spark -og hvad jeg ellers kan finde på :-)
/Benita
Du har nok ret i at der skal variation til, det er også kedeligt med det samme hver dag :-)
Det er en meget god ide med dans, -det er lidt det samme jeg gør med steppen, bare fuld knald på musikken og så en masse forskellige trin op og ned og til siden og spark -og hvad jeg ellers kan finde på :-)
/Benita
17 år3. marts 2007 kl. 08:40
guest
re: re: re: ideer til motion?
jeg er en dame på 57 år 0g vejer 110 kg hvordan komme man i gang med motion før hen i tiden siipe jeg meget men det kan jeg ikke mere er der nogen der har et forslag
17 år3. marts 2007 kl. 09:16
krummelise (slettet)
re: re: re: re: ideer til motion?
Hejsa, jeg oplever at mange forskellige aldersgrupper og størrelser er meget glad for en træningsbold. Ofte når man køber en bold følger der et lille program med. Du skal vælge en bold efter din vægt og din højde, nogle gange står det på pakken, hvad du skal bruge ellers spørge dig frem i buttiken. Hvis du vil købe en i netto eller lign supermarked er det måske begrænset med servicen, men så kan du evt. ringe til en sportsbutik og spørge, hvad de vil anbefale. Du kan også måske finde nogle informationer om boldens str, træningsprogram osv. på internettet. Træning på bold er godt for utrænet og so måske har lidt problemr med ryg osv. Du kan måske også rådføre dig hos lægen eller kontakte en kiroprakter for gode råd. (hvis du har brug for det) Bolden kan også bruges som "stol" når du sidder foran tv, spiser m.m. På den måde får du også motion, da kroppen skal bruge energi til at holde balancen. Man kan også købe nogle vægte til at sætte på ankler og håndled, dem kunne man tage på, når man går og støvsuger m.m.
17 år11. marts 2007 kl. 22:02
Kirsten P (slettet)
re: re: re: re: re: ideer til motion?
Jeg vil følge op med den med bolden.For at lave øvelser på bolden skal man spænde op i sine mavemuskeler for ikke at falde af, i det hele taget træner hele korsettet ved at bruge en bold.
Det kan dog ikke stå alene, for det er mere styrketræning og du skal også have noget du bliver forpustet af, så din step er en god ting.
Det kan dog ikke stå alene, for det er mere styrketræning og du skal også have noget du bliver forpustet af, så din step er en god ting.
17 år12. marts 2007 kl. 12:55
guest
re: re: re: re: re: re: ideer til motion?
jeg bruge min motionscykel hver dag i 30 min jeg ved ikke om det er nok
17 år23. marts 2007 kl. 08:57
Er der nogle der har ideer til motion jeg kan lave hjemme. Jeg har en step, så jeg stepper ½ time næsten dagligt til frisk musik i højt tempo.
Men for at få gang i vægttabet bliver jeg nok nødt til at lave lidt mere.
Kender i måske nogle gode videoer/DVDer, -jeg er ikke så vild med Bircow.
Jeg går også tur med hunden, men det er langsomt... Jeg forsøger at løbe, men vil gerne lave noget indendørs.
Alle gode forslag modtages gerne :-)
Hej fra Benita