Arbejde i børnehave

Du læser en tråd i debat > motion

Arbejde i børnehave
Jeg arbejder sommetider som vikar i en børnehave, og tastede idag ind for at se, hvor meget jeg har forbrændt på sådan en dag..

Tastede 3 timer ind - lege med børn, sidde, let (2,8) og 2 timers stå let, lege med børn (2,5).

Synes endda jeg har underdrevet lidt, da jeg var på arbejde i 7,5 time - og alligevel har jeg i alt forbrændt 650 kalorier - synes godt nok det lyder af meget!
- Men det kan måske godt passe, når man er på arbejde og er ok aktiv i 7,5 time?

Er her andre som arbejder i børnehave og som har prøvet at taste ind? :-)
11 år6. maj 2013 kl. 18:06
re: Arbejde i børnehave
Jeg synes det lyder meget rimeligt. Du ville jo også have forbrændt nogle kalorier hvis du bare havde siddet derhjemme og kigget ud i luften. De er jo også med i det tal der. Men altså - du må jo nok selv vurdere om du synes aktivitetsfaktoren sådan ca. passer til dit faktiske niveau eller om du evt. er lidt mindre aktiv og skal justere lidt nedad....
11 år7. maj 2013 kl. 14:59
re: Arbejde i børnehave
som beyond siger, så vil du jo også forbrænde noget ved bare at sidde stille og lave kontorarbejde. Prøv eventuelt at taste 3 timers kontorarbejde ind, og sammenlign de 2 tal, og se så, om du synes det ser fornuftigt ud :)
11 år7. maj 2013 kl. 16:40

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });