Er powerwalk effektivt?

Du læser en tråd i debat > motion

Er powerwalk effektivt?
For tiden gider jeg simpelthen ikke løbe, spinne eller anden hård konditionstræning - jeg har virkelig ikke motivationen til det pt.

Jeg vil til gengæld meget hellere powerwalke på løbebåndet i 50-60 minutter - jeg sætter den på 5-6% hældning og går 7 km i timen.

Har denne form for træning nogen effekt mht at stramme muskulaturen lidt op og kan det mon passe, at jeg forbrænder ca 450 kcal ved en times powerwalk ved denne intensitet (er kvinde på 23 år, 178 cm og vejer 60 kg)? :)
11 år17. april 2013 kl. 15:33
re: Er powerwalk effektivt?
De 450 er ikke helt ved siden af - tommelfingerreglen siger 1 kcal pr. kg. du vejer pr. km du går - og 7 km og 60 kg er 420 kcal.

I forhold til at stramme muskulaturen op, så ved jeg ikke hvad du mener. Det er ikke særlig god muskeltræning, men fint som energiforbrænding.
11 år17. april 2013 kl. 15:57

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });