Crosstræning?

Du læser en tråd i debat > motion

Crosstræning?
Hej!
Jeg undrer mig lidt over, hvorfor der ikke er crosstræning på listen over aktiviteter, når der nu er så meget andet? :) Synes jeg er ærgeligt, da det er den slags motion jeg dyrker mest. Så hvad kunne evt. svare til crosstræning? Måske stepmaskine?
11 år13. april 2013 kl. 19:08
re: Crosstræning?
Du er ikke ene om at undre dig.
Jeg ledte længe, før det gik op for mig, at den bliver kaldt for skimaskine.
11 år17. april 2013 kl. 17:22
Kan se at det er flere måneder siden, at du har lagt et indlæg ind. Men ja jeg syntes også at det er underligt at der ikke findes en cross-trainer eftersom i det center, som jeg går i.
Er det overvejende løbebånd, cykler og cross-trainer, der findes. Stepmaskinerne er der ikke mange af(2 stk.) ej heller skiing-maskinen... (ved ikke lige om den hedder det).
11 år11. juli 2013 kl. 20:24
De aktiviteter er dem der officielt findes målinger på, de såkaldte METS værdier (fra prevention.sph.sc.edu). Jeg vil tro at Lone holder øje med hvornår de bliver opdateret, og når de gør det, så bliver træning også opdateret herinde :)

11 år11. juli 2013 kl. 22:32
Jeg plejer at bruge den, der hedder kredsløbstræning, men skal ofte lægge lidt tid til, for at opnå mit reelle kalorieforbrug. "Kredsløbstræning" står nemlig til 8 km/t, men ofte "løber" jeg hurtigere end det - og forbrænder dermed flere kalorier. Jeg bruger det kalorietal, som maskinen siger, jeg har forbrændt.
10 år29. januar 2014 kl. 13:29

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });