Jeg har ikke læst artiklen, må jeg lige sige.
MEN, jeg er pt. sygemeldt med stress og har været det i 4 måneder, dog med klar bedring nu og jeg starter småt op på arbejde i næste uge :)
Jeg har altid dyrket meget motion, så for mig, kan man nok ikke tale om, at motionen kunne have haft en forebyggende effekt :) Da jeg så gik ned med stress, fik jeg faktisk at vide, at jeg ikke måtte motionere i den akutte fase, da det ville belaste en i forvejen overbelastet krop, alt for meget. Det gav faktisk sig selv, for jeg kunne heller ikke, og var jeg blevet "tvunget", havde jeg nok også sat mig ned og tude!
Først efter en måned kunne jeg så småt begynde at gå små ture, men det var lige så meget for at få ro på hjernen, dvæle lidt ved naturen og i den dur.
Nu er jeg igen tilbage ved mit 4 x ugentlige motionsprogram, men jeg det først fornylig jeg er begyndt på det. Så nej, hård motion eller motion på andres præmisser, tror jeg heller ikke på ifm. stress.
#2 af Cloud (slettet)
På den ene side har jeg erfaring med at daglig motion fjerner de små sygdomme og giver god nattesøvn, men på den anden side har jeg også været en af dem der af lægen blev fortalt at motion ville afhjælpe min psykiatriske lidelse og på det tidspunkt var jeg næsten grædefærdig når jeg mødte op til fælles motion.
Jeg tror ikke at hård motion, eller motion på andres præmisser, er helbredende for sindet. Jeg tror nærmere at det er de små motionshuller i hverdagen der motiverer til selv at yde lidt mere og forbedre både krop og sind. Men hvad er jeres erfaring?